HG tränsen

Jezzie

Trådstartare
Någon som vet hur HG tränsen är i storlekarna, är full liten full eller stor full? Annars någon som har några bra tips på snygga märkesträns i större storlekar med pullarnosgrimma. Är i akut tränsbehov men min pålle har rätt stor skalle....

Sv: HG tränsen

mina HG träns får jag ha på nästan högsta hålen.

min häst har bauta huvud.. hon är 175 + och huvudet ser till att höra till något på 190+.... mest över käken är det jobbigt. Jag har ett HG träns strl. F och det passar med lite vilja:angel:. Nosremmen är ok, och käkremmen har jag fått göra extrahål i och ha i allra yttersta spetsen..
Så jag skulle nog säga att de är rätt så normala i storleken faktiskt.

Min häst har F på sitt, och det passar bra, använder oftast andra eller tredje hålet. Hon har ungefär samma inställningar på Eql-tränset, och det är cob, så jag skulle inte säga att det är särskilt stort.. (det är klinker-modellen)

Jag har också ett HG i F.
Passar på båda mina, lite åt det stora hållet.

Jag har två fullträns nu som han har men det är spänt i hålen längst ut så det får inte vara litet full. provade ett Frank Baines men det såg ut att vara storlek shetland på honom ungefär...

Mitt HG träns sitter högst upp på sidostyckena och nosgrimman, men dock är käkremmen bara på 2a hålet och pannbandet i minsta laget! Har en häst med normalstort huvud tror jag!

Det låter ju som dom borde passa, min häst har mer långt huvud än grovt. Käkrem och nosrem är inga större problem utan det är mer längden på sidostyckena och nosgrimman som varit det stora problemet..

Dom sitter bra på mina, lite stora på stoet men på valacken så sitter dom perfekt.

Liknande trådar

Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
577
Senast: Oknytt
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
841
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar