Mysgrisen

Trådstartare
Min katt har varit hes ett tag nu. Eller rättare sagt, han har tappat rösten.

Vi ska till vet på fredag.

Nån här som har erfarenhet av katter som tappar rösten? Blir lite orolig.

Sv: Hes katt

Ett fall har jag sett. Den katten hade ett grässtrå som satt i svalget, så det retade. Den hade förmodligen gått och kväljts och hostat så den blivit hes. När grässtråt blev borttaget så tog det bara ett par dagar och så ylade hon som vanligt igen.

Vilken av dem är det?

Hörde mig för lite, och det finns faktiskt katter som drabbats av en inflammation på stämbanden som ger heshet som enda symptom. Botades med antibiotika.

Jag ska hålla tummarna!

Vår första katt fick astma. Ja, det lät inte klokt när veterinärerna konstaterade det, men så var det: kattastma.
Han blev hes, men var pigg för övrigt så vi väntade ett par veckor innan vi kollade honom hos vet. Mot astman fick han först antibiotika i några veckor, sen fick han gå på medicin (kortison) i några år mot det. När han gått på ½ tablett per dag i ett par år sa en veterinär att vi säkerligen kunde sluta helt med det. Vi gjorde det och han var bra.

Haft en del hesa katter av olika orsaker tex de som beskrivits ovan.En hade till och med halsfluss. Men jag hade även en äldre honkatt som blev hesare och hesare med åren. För att tillslut inte kunna prata alls? Till detta hittade dock vet. ingen orsak.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 895
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 077
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka