Herzensdieb eller Hampton

Sv: Herzensdieb eller Hampton

Jag tycker nog att båda hingstarna är fina på sitt sätt men det är klart att det är något visst med svarta hästar.

Bättre än på Hampton iaf... har inte full koll, men flera av de som börjat med Hampton har ej fått dräktigt, men sedan bytt och fått dräktigt med Herzendieb direkt.
Annars tycker jag Hampton är finare.

Tycker också mycket bättre om Hampton om man bara ser hingsten själv, så tycker jag inte på det lilla jag sett att Herzendieb är så speciell. Men har sett ett par avkommor efter honom i år som var helt underbara. Så därför kom tankarna till honom.

/Camilla

Känner inte till Herzendieb så bra men träffat många ur Hamptons familj samt sett/träffat hingsten IRL.

Jag har sett mamma, mormor och moster. Alla med samma fina lugna temperament och riktigt bra rörelser!

Mamma har en hingstunge i år e. For Compliment. Mormor har också en hingstunge detta året e. Londonderry - riktigt fin unge! Gick vidare till Fölchampionatet för Hannoveranare som hölls i Verden under unghäst VM.

Tycker själv att Hampton rör sig riktigt bra och det är en hingst med mycket utstrålning.
Han har ju Calypso II på mammans sida, varifrån hoppet kommer ifrån kan jag tänka mig - vill själv ha ett avelsto med Calypso II - mostern hoppar riktigt bra också! :bump:

*kl*

Jag hade valt Hampton. Har han ärvt en bråkdel av sin pappas temprament skulle jag vara nöjd, jag tycker dessutom att han är snygg och rör sig bra. Jag tror Herzendieb är tuffare men det kan nog importören svara bättre på än mig.

Knapplån!!
Jag var också helt inne på Hampton i år. Men då mitt sto var full i cystor så valde jag en svensk hingst med dräktighetsavgift. Nu tog hon sig inte så jag är iofs glad att jag inte valde en hingst där jag betalar innan dräktighet.
MEN nu till saken...
Har börjat tänka om lite ang vilken av dem jag skulle välja (om jag nu kunde) o det lutar åt Herzendieb...han är lättare i modellen o det kan jag nog behöva till mitt sto. Hampton är lite rejälare... men jättefin!
Vad gäller Herzendiebs temperament så vet jag inget...utveckla gärna...

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 336
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 271
Senast: Habina
·
Avel Då jag tycker att ämnet är väldigt intressant och inte hittade ngn sån tråd så tänkte jag att vi som är intresserade av och/eller...
2
Svar
29
· Visningar
4 095
Senast: LFreddy
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka