Herzensdieb eller Hampton

Sv: Herzensdieb eller Hampton

Nej !! jag tror det blir bäst med Herzensdieb på henne ändå. Det kan också vara en god ide att vänta med Hampton tills man fått se hur hans första fölårgång blir, det är ju bra om man kan se ett par stycken föl innan man bestämmer sig. Kan du tänka dig en sådan slump nu står båda Herzensdieb fölen nere på Ågård, Ja så kan det bli ibland.

Vad gillade du det andra fölet där nere då?

Jämfört med ditt?

är dom lika?

Nyfiken som "bara den":rofl:

Nu var ju inte jag med nere och lämnade stoet men mina hjälpredor var och tittade på det andra fölet. Vi pratade om just det senare på kvällen,de tyckte inte att de var särskilt lika. Min var grövre och med rätt mycket vita tecken och den var mer ädel, brun utan nästan något vitt. De var båda fina på sitt sätt. Du kanske vet någon som skall ner där som kan titta lite-vore roligt att veta vad någon annan tycker.

En annan sak som inte heller var likt, är färgen. Min har någon sorts ljusbrun färg med en ål längs ryggen så den blir väl mörkbrun när den blir färdig en gång och den andra var mer åt det mörkare hållet.

Mödernet på det andra fölet är en stor, svartbrun märr utan några direkta tecken...

Jag menade bara att de verkade vara väldigt olika, att min är grövre är ju inte alls konstigt med den mamman hon har. Färgen nämnde jag bara för att stoet har fått en del avkommor med konstiga nyanser eller kanske man ska säga lyster i sitt bruna. Stoet har fått en avkomma tidigare med liknande färg och den fick ju någon sorts konstig brun färg sedan när den fält färdigt. Vi får se vad som kommer fram när den lilla fält färdigt.

aha... du menar så du:-)

Skulle vara roligt att se ditt föl oxå... ska se , eventuellt ska jag lotsa en vän som ska hämta sperma där i veckan.. kanske ditt sto är kvar där då?

Jag gick ifrån ämnet så var det helt klart. Dom blir nog kvar på Ågård ett tag till ingen har ringt och sagt att hon är färdig i vilket fall.
Jag hoppas att fölet kommer att mörkna då kanske hon får samma färg som sin mamma och inte någon konstig leverbrun färg med konstig gulaktig färg i ljumskarna. Men hon är väldigt trevlig i övrigt, social, pigg och nyfiken.

Bra val tycker jag mellan de två herrarna.
Nu har jag ej sett Herzensdieb irl, men han ser bra ut video och på bilder.
Hampton däremot såg jag på en hingstvisning i våras, och jag får säga att visst var det en snygg hingst, men i mina ögon just vid det tillfället iaf ganska tung i steget och ingen som jag fastnade för speciellt.

Jag tror att Herzensdieb är bättre som förädlare och han dessutom kommer från ett mycket starkt möderne gör ju det hela ännu bättre.
Hampton är också fin men jag väntar och ser hur hans avkommor blir.
Jag var också på den hingstvisningen för de visades väll bara på ett ställe här i landet, tyckte det var synd att Herzensdieb inte kunde komma med hade varit roligt att se honom live.

*KL*

Måste bara få fråga nu när tråden redan finns. Jag har bestämt mig för att kanske möjligtvis ta ett föl på mitt sto, hon är E: Colani UE: Donnerwetter och jag har tänkt mig att sätta Herzensdieb på henne, vad tror ni om den kombinationen? eller är Hampton bättre? blir ju lite linje avel där...
Jag vill förädla och få en häst som har lite mer "luft under magen" som är lite kortare i kroppen och lite mer högställd, hon har bra gång med 8,45 i snitt på visningen i vechta (stavning?) som 4 åring

Sätter in en bild på henne också, fölet på bilden är e:samarant

a42967f8b6e063f0c91917023578a797_640_480.jpg

942f5efad7278fdeffd3e0970328c944_640_480.jpg

Jag vet att bilderna inte är av bästa kvalite men ni kanske ser nånting iaf. :confused:

MVH Sandra :bump::banana:

Båda är ju trevliga hingstar men jag känner det som om Herzensdieb är den av de två som borde fungera bäst som förädlare. Troligtvis skulle de fungera bra med båda hingstarna men jag tror mer på Herzensdieb som förädlare.

Ja jag har läst om honom nu och sett lite föl efter honom, tror att det blir perfekt, det kan nog inte bli så mycke bättre! :d
Men skulle vilja veta lite mer om hans benställ...?

Vänd dig till importören, hon måste ju känna till den saken men jag har för att han nog var rätt så riktig i sina ben.

Stjäl din tråd lite, undrar hur dräktigheten på Herzensdieb har sett ut i år?

/Camilla

Den verkar ha varit mycket bra. Har för mig att han är den som har haft högst fertilitet av de tre hingstarna.

Jag blev direkt kär i Herzendieb första gången jag såg honom på en DVD. Vilken trevlig hingst.

Mvh

Tora

Bättre än på Hampton iaf... har inte full koll, men flera av de som börjat med Hampton har ej fått dräktigt, men sedan bytt och fått dräktigt med Herzendieb direkt.
Annars tycker jag Hampton är finare.

Vad jag vet skall dräktigheten på Herzensdieb varit mycket bra, mitt sto blev dräktigt på första försöket och det blev hon förra året också när jag använde honom. Hur det varit på de andra två vet jag inte.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 336
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 271
Senast: Habina
·
Avel Då jag tycker att ämnet är väldigt intressant och inte hittade ngn sån tråd så tänkte jag att vi som är intresserade av och/eller...
2
Svar
29
· Visningar
4 095
Senast: LFreddy
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka