Herzensdieb eller Hampton

mydia

Trådstartare
Jag kan helt enkelt inte bestäma mig för vilken av dessa två jag ska betäcka med i år och behöver lite hjälp. Stoet har fått ett mycket trevligt stoföl efter Herzensdieb i år och kanske skulle man prova igen med samma hingst men å andra sidan är det roligt att prova en ny hingst också. Stoet är ju av den gammla rejäla sorten, efter Chapman-Abbe-Caracas-Corso. Är tacksam för alla synpunkter bara de kan hjälpa mig fram till ett beslut.

Sv: Herzensdieb eller Hampton

Hampton :love: helt klart en av mina favoriter,han var tilltänkt för mitt sto i år men hon har nu gått 360 dagar så det blir för sent att ombetäcka och dom slutar väl sin säsong 1/8 eller är det den 15/8 ?

Då får du ju också tillfälle att jämnföra avkommerna inför valet nästa år

Senast ändrad:

Jag var också inne på det att pröva Hampton i år och sedan kanske ta Herzensdieb nästa år istället om man fortfarande vill ha en avkomma till efter honom. Ingen dum ide alls.:laugh:

Hampton är en ung hannoveranerhingst e.His Highness-Rotspon, han är född 2004 så mycket har han väll inte hunnit med ännu. Han blev reservsegrare på sitt 70-dagarstest med bra poäng både i hoppning och dressyr. Dressyrindex 133 och hoppindex 116 och han har gjort bra ifrån sig på de unghästklasser han ställt upp i. Kanske någon annan här har mer information. Du får slå på honom på internet.

Är ditt Herzensdieb föl lika fint som det jag såg på Ågård i tisdags så hade jag tagit honom igen:love:.
Fast Hampton är ju fin också:D.

Hon är väldigt fin, hon och mamma skall köras ner till Ågård på söndag så om du har vägarna förbi där nästa vecka så kan du titta på henne. Jag äger tyvärr ingen sådan där digitalkamera så jag har inte kunnat sätta in någon bild på henne. Jag skall försöka låna en sådan kamera, annars kanske vi som bor i samma område träffas på fölvisningen som kommer.

Jag kan bara instämma i det Aldente skrivit. Måste säga att det är ett av de bättre föl jag sett vad det gäller gångartsavel...

och jag har sett en hel del ;-)

Jag tycker nog att det är ett av de bättre fölen stoet haft och sådant temprament hon har. Jag är nöjd men så är det ju så att man vill ju gärna pröva något nytt också. Det här året blir det svårt att bestämma sig.

Tyvärr har vi nog en veckas lucka här i stationsresorna om jag har fattat rätt:p.
Den fölunge vi såg var ädel och med otroligt vackert huvud och hals och vilket uttryck:love:.

Hon har ett mycket vackert huvud och hals, ser pigg och glad ut, just nu ser hon ädel ut men vet av tidigare erfarenhet att sådant kan ändra sig med tiden.

Fölungen Aldente o jag pratar om har en moder som stammar från Valingetrakten och heter(Kallas?) Roma...

Är det möjligtvis den Roma som är född hos Anette Karlsson, hon hade väll ett sto som hette Roma som var e.Master tror jag.

Kommer inte ihåg hästen så väl men namnet klingade bekant, kanske min syster har nämnt den, på den tiden som min syster jobbade som hovslagare var hon ju ofta hos Anette. Visste ju att hon hade en Roma när jag letade i minnet.

japp. just det stoet är det... stor som ett skepp...men ack så grann:rofl:

Ojdå, då kanske jag ska fundera en gång till på Herzendieb till mitt Mastersto om det är en så lyckad kombination. Jag hade tänkt betäcka henne med His Highness förra året, men så dog ju han och då hade jag lite funderingar på Herzendieb, men det blev Don Romantic till slut. Blev ett jättefint föl det också.
I år ska jag inte betäcka om henne eftersom jag tycker att det blir lite sent (hon fölade för 4 dagar sen), men till nästa år kanske Herzendieb vore nåt.....

Oops det blev kanske lite trådkapning. Till TS vore jättekul att se några bilder på din fölis om du kan få nån annan att ta en bild.

Jo då, jag jobbar på att få fram en bild tro mig men kvarnar mal långsamt ibland. Herzensdieb skulle säkert gå bra till ditt sto också. Nu har ju jag ett Chapman sto av den gammla hederliga sorten men det blev ju hur bra som helst det med. Men jag kan inget annat göra än råda dig att pröva honom nästa gång du betäcker men man vet ju hur det är, massor av hingstar och för få ston har man ju.

Det blir Herzensdieb en gång till, Hampton är nog kvar till nästa år också får vi hoppas.

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 336
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 271
Senast: Habina
·
Avel Då jag tycker att ämnet är väldigt intressant och inte hittade ngn sån tråd så tänkte jag att vi som är intresserade av och/eller...
2
Svar
29
· Visningar
4 095
Senast: LFreddy
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Roliga saker som barn säger

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat