Herregud - fetaste hunden hittills!

Sv: Herregud - fetaste hunden hittills!

*kl*

Är så fruktansvärt, hur kan man lämna sin hund utanför huset så han fryser fast!!
Övervikten i sig är ju ett djurplågeri, men jag tycker det är snäppet värre att lämna honom där ute "jag kollade till honom mellanåt" Jaahaaa, jamen då e dte heelt okej??!!:crazy: Han frös förtusan fast!

Apropå det här med övervikten, inget som är försvarbart nånstans, men min kompis hade en BC som hade problem med ämnesomsättningen, han var ju inte i närheten av denna vovve dock, men var övverviktig länge, och hon försökte allt. det kom dock på hans äldre dagar, så hon beslutade till sist att låta honom somna, belastingen på honom blev för mkt coh han tappade livsgnistan.

Hoppas dock att denna hunden får ett drägligt liv o att dom gör en bra medömning om han mår bäst av att få leva eller få somna in!

Men herregud! 11 år och de ska absolut ha kvar den i livet :crazy: Jag anser att det är djurplågeri att inte avliva den.

Knapplån

Det ironiska är att jag blivit anklagad för att vara grym mot mina labbar för att jag inte tillåtit att man matat dem med bullar och kakor. Det är SÅ synd om mina stackars magra labbar..

Som trots att de börjar bli till åren fortfarande är spänstiga och pigga som unghundar till skillnad mot andras fetlabbar.

vem är det som är grym? Jag vill att mina hundar ska må bra och finnas hos mig länge.

Tycker du gör helt rätt när du inte matar ihjäl dem:)

Finns så mycket tjocka hundar som får onödigt slitage i leder och dessutom mår mycket sämre när de är överviktiga.Helt enkelt sunt tänkande:banana:

Det är nog ganska många som blir anklagad för det. När min är med på jobbet är jag jättestygg som inte låter pensionärerna mata honom hur mycket de vill ;)

Det är nog ganska många som blir anklagad för det. När min är med på jobbet är jag jättestygg som inte låter pensionärerna mata honom hur mycket de vill ;)

Varför är det oftast pensionärer?:o Även de som inte är ensamma eller stillasittande verkar ju vilja ge hundar något hela tiden.

Senast ändrad:

Men herregud! 11 år och de ska absolut ha kvar den i livet :crazy: Jag anser att det är djurplågeri att inte avliva den.

Mmm, det kan inte finnas en sportslig chans att de kan få ner den hunden till en bra vikt inom en rimlig tidsperiod.

Jag missade att den var så gammal. Då tycker inte jag heller att det låter som om det är värt att försöka få ner den i vikt (vilket som sagt borde ta ganska lång tid) och dessutom hitta ett nytt hem åt den. Stackars hund.

Sorgligt sorgligt. Jag tycker som några andra att det är djurplågeri att ens låta hunden vara kvar i livet med den övervikten. Stackars hund..

Hur kan den ens göra sina behov?

Här är en till som missade åldern på hunden..då håller jag med övriga, låt honom få ett nåt så när värdigt slut. Frågan är ju om det går o banta honom övht i den åldern, o dessutom hitta nytt hem..nä, stackare, han har väl utstått nog.

Så hemskt:crazy:

Folk som gör så där mot djur ska fan få lida själv!

I vissa fall så gör dom det. Förut (när jag hade animal planet) så brukade jag kolla på djurpolisen och i de flesta fall så levde både människor och hundar i bedrövliga förhållanden. Människorna mådde dåligt och kunde därmed inte ta hand om djuren. Men det är ju mer än fruktansvärt att det ska gå ut över djuren :(

Det ser så overkligt ut. Att en hund kan bli så himla stor.
Kommentaren i slutet var ändå "bäst": "om han inte hade haft fetman som hållit honom varm så hade han inte överlevt natten ute på trottoaren"

Nej.. men utan fetman hade han kanske heller aldrig frusit fast :crazy:

Blir arg och illamående när jag ser sånthär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka