Heri de rivel, sadel?

M

Made -93

Hej! jag undrar hur måga som använder Henri de rivel sadlar på sina ung isisar? Jag har själv en på min gamling men hur funkar den på unghästarna? den är ju en fantasisk sadel så skulle vilja ha en sån på min nästa isis :d

Sv: Heri de rivel, sadel?

Det är två i stallet som har den till sina hästar. INga unga hästar visserligen, en 8-åring och en 14-åring. Ägarna lovprisar den sadeln men jag är inte övertygad.

Jag hade en sån sadel till Vattar i början. En rent ut sagt helvetessadel. Han fick jätte stora tryckskador på ryggen. Ändå passade den hysfat. Aldrig mer att jag ens ser till det märket. Vattar var bara 4½ när han hade den... aldrig mer... /Lina

Jag hade en sån sadel till Vattar i början. En rent ut sagt helvetessadel. Han fick jätte stora tryckskador på ryggen. Ändå passade den hysfat. Aldrig mer att jag ens ser till det märket. Vattar var bara 4½ när han hade den... aldrig mer... /Lina

okey, de låter ju inte bra ..:(

Jag har en till min 11-åring, som har lång, rak rygg. Den ligger bra och vi trivs med den.

Jag har Henri de Rivel Trekkener till min 4-åring och min 6-åring, både jag och hästarna trivs med sadlarna. 6-åringen har bomvidd 35 (Haflinger-storlek) och 4-åringen bomvidd 34. (Båda hästarna har normalhull!)

Jag tycker dock att Top Reiter Z-sadeln är skönare att sitta i, men den finns inte i så vid modell som mina yngre hästar behöver.

Vi har en Trekkener till vår ena häst Ingen unghäst - fyller straxt 20år.... Han har gick som turhäst i många år innan han kom till oss med dålig sadel och olika ryttare - så han älskar sin nya sadel som är anpassad efter honom. Jag har bara possitivt att säga, bra sadel till bra pris!

Kan bara hålla med samtson, utom att min är 18 år.
Till linisen:
Om man får tryckskador då har man ju inte koll på att sadeln passar dåligt. Men det är ju inte sadelns fel. Alla sadlar kan ligga fel.

Senast ändrad:

Jag provade en Henri de Rivel på min Svalur när jag skulle hämta honom hos min tränare och skulle dessutom rida lektion för henne.
Det fungerade ganska bra och dessutom hade jag en sådan sadel till min första häst innan jag sålde henne.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 485
Senast: Ajda
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 338
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar