Henri de Rivel Galia - tankar?

EZMK

Trådstartare
Jag hittar inga direkta omdömen mer än samma beskrivningstext hos alla återförsäljare. Har någon input om dem? Tycker den ser snygg ut även om jag inte lär hålla de vita sömmarna vita 😂
Har en lite svängd, lång manke med lite "fullblodshåla" framtill och behöver sittpunkt längre fram samt rundbossa och försöker läsa mig till om den är en kandidat.

Min väldigt snabba googling ger att den är permanentstoppad?

Jag har hittills inte hittat någon permanent panel som gör sig bra på manke med "fullblodshåla" vilket jag tolkar som en omusklad manke?

Jag anser att såna hästar behöver en ullpanel som kan fyllas specifikt där manken är omusklad så att den muskulaturen får en chans att utvecklas.

Det fungerade i alla fall på min som numer har en av de mest välutvecklade mankarna i hela stallet :)

Min väldigt snabba googling ger att den är permanentstoppad?

Jag har hittills inte hittat någon permanent panel som gör sig bra på manke med "fullblodshåla" vilket jag tolkar som en omusklad manke?

Jag anser att såna hästar behöver en ullpanel som kan fyllas specifikt där manken är omusklad så att den muskulaturen får en chans att utvecklas.

Det fungerade i alla fall på min som numer har en av de mest välutvecklade mankarna i hela stallet :)

Ja det är ett aber att hitta rätt. Jag har en Stubben Edelweiss NT deluxe nu som jag gillar men jag vet inte hur mycket jag kan stoppa om den. Får nog ta den till sadelmakaren och fråga om den är ett hopplöst fall 😂

Ja det är ett aber att hitta rätt. Jag har en Stubben Edelweiss NT deluxe nu som jag gillar men jag vet inte hur mycket jag kan stoppa om den. Får nog ta den till sadelmakaren och fråga om den är ett hopplöst fall 😂
Man kan stoppa om sadlar mer än man tror :). Är också bra att kunna ha kvar sadlar man tycker om lite längre istället för att chansa på en ny :).

• Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Utrustning Nu ska jag inte ropa hej förrän jag är över bäcken (eller möjligen bäckenet i mitt fall ;P) men jag verkar ha hittat en dressyrsadel som...
Svar
3
· Visningar
744
Senast: Linda_A
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 409
Utrustning Hej! Har just fått den hel drös ( okej kanske inte direkt .. ) med sadlar hemlånade som skall passa min ponny! Trots att vi har...
Svar
11
· Visningar
5 195
Senast: Glimris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.