hemskaste jag nog varit med om!

S

Sippus

Det hände en midsommar när jag min familj och mina kusiner och deras föreldrar var ute på mina kusiners land som är på en ö och skulle fira midsommar tillsammans. Självklart hade vi med oss våran lilla papillon tik. På kvällen gick vi till midsommar firandet och gick hemåt kanske klockan 8 med våran lilla hund med oss. På vägen tillbaka så en bit ifrån oss så kom två stycken med en schäfer en han hund och det såg vi så vi tänkte inte på något specielt. Så började den springa imott oss och viftande på svansen och vi tänkte att det inte gjorde något.
Men cirka 2 m ifrån oss så morade schäfen till och slängde sig på våran hund och grepp tag henne över ryggen och kastade runt henne som en liten leksak.
Och det tog ju några sekunder innan man reagerade och min pappa slängde sig över schäfern (min pappa är ganska stor) och slet upp käfften på den.
Våran hund låg helt still på marken dels chockad och dels helt sönder bitten
Min mamma tog upp henne och hon bara hög mot allt eftersom hon var så rädd. Vi fick ringa en taxi som skulle möta upp oss när vi kom ifrån ön och skusa oss till djurakuten. Asså jag och min mamma fick åkte med våran hund när vi kom in till djurakuten så fick hon gå till direkt operation.
Så vi fick åka hem till oss och vänta på att de skulle ringa och säga hur illa det var. :(
kl 3 på natten ringde det och hade rakat henne och de sa att de såg rakt in i hjärtat på henne och frågade om de skulle fortsätta.
Och min mamma fråga om de skulle kunna sy ihop henne?
Och det sa ja med det var inte stor chans att hon skulle överleva.!!
det har gått 2 år sedan dess och ni vill väll veta hur det gick!

Hon överlevde och efter cirka 2-3 veckor fick vi hämta henne.
Nu är hon 9 år och fortfaranda lika förtjust i alla stora hundar som vanligt men det beror nog mest på att hon blev så chockad att hon inte kommer ihåg något.

Men kom ihåg ta inget för givet en dag kan börja så bra men sluta med tragedi. Var glad att du har ditt djur.!
Det som hände oss är lättare än man tror.
och vi hade tur att våran hund överlevde.!!!

Sv: hemskaste jag nog varit med om!

Men gud vad hemskt. Det där var en riktigt hemsk upplevelse.

Skönt att hon överlevde.

Vad sa dom med Schäfern då? Dom hade ju faktiskt noll koll på sin hund vilket man bör ha. Hoppas dom betalade alla kostnader för operationen å sjukhusvistelsen. enda rätta om jag får säga det själv.

moonlightgarden skrev:

Skönt att hon överlevde.

Vad sa dom med Schäfern då? Dom hade ju faktiskt noll koll på sin hund vilket man bör ha. Hoppas dom betalade alla kostnader för operationen å sjukhusvistelsen. enda rätta om jag får säga det själv.
Tycker å undrar samma saker!

pratade så sent som idag med en kvinna som fick se sin dvärgpudel bli påkörd, mycket skelettskador men otroligt nog klarade sig alla inre organ och ryggraden, hunden hade precis fått bort bandaget och fick gå korta stillsamma promenader.. snacka om lycklig hundägare, precis som du :)

vissa hundar har en ängels hand över huvudet vid sådana tillfällen.. :bow:

härligt att höra att din hund mår bra och att ni får fler härliga år tillsammans :bow:

Mötte imorse en lös bjässe på andra sidan vägen. Tror inte den såg oss för allt gräs, men jag fick hjärtklappning och knäna började darra. Usch, sedan vovven blev biten av en lösspringande hund för några veckor sedan tycker jag fortfarande det är oerhört läskigt att stöta på lösa hundar =/

moonlightgarden skrev:

Skönt att hon överlevde.

De med schäfern sa att den hunden hade blivit påhoppad utav en papillon när den var valp.
Väldigt dum att säga igentligen eftersom att en papillon är mycket mindre än en schäfer valp också!

Nja finns stora pappiloner. Min kompis hade en papilon som var över tillåten mankhöjd.

Å det är ingen ursäkt för att deras hund hoppar på din hund. Å tydligen så visste dom om problemet eftersom dom skyllde ifrån sig. Dom skulle ha haft sin hund kopplad iochmed att dom tydligen kännde till problemet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 735
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat