Hemsk väntan...

D

dorisdoris

Jag gjorde ett KUB test för några veckor sedan och fick den usla risken 1/158 och efter samråd med läkare beslöt vi oss för att taett fostervattensprov, vilket vi gjorde i tisdags.

Det var inte en rolig upplevelse, men jag trodde att väntan efter skulle vara värre än den var, tills i eftermiddags, då fick jag ett samtal från "privat nummer" som jag missade att ta på mobilen.

SÅ nu är jag supernervös att det var ett dåligtresultat, och jag har inte möjlighet att få tag på "ansvarig" läkare förrän på måndag...

Hur lång tid brukar det ta att få svar? Någon som fått ett ickenormalt-svar?

Min sambo hävdar att om samtalet var från sjukhuset borde de väl ha ringt fler gånger...

Men jag kan inte låta bli att vara superorolig...

Sv: Hemsk väntan...

Vi gjorde fostervattenprov (dock ej KUBtest) när jag var gravid. De berättade för oss hur provsvaret skulle meddelas. Sa de inget när provet gjordes?

För vår del så sa de att provsvar skulle komma via post inom en vecka ungefär. Om något var onormalt så skulle de istället ringa oss. Så de sa att "när ni ser brevet så vet ni redan då att allt är okej". Ändå var jag och sambon lite spända när kuvertet kom....

Nu ska du inte hetsa upp dig: det kan vara helt andra rutiner som gäller där du bor!

Vi tog testet en måndag och fick svar på fredagen samma vecka. Men då gick det rätt fort, för de sade till oss att det skulle komma tidigast på måndagen.

Oroa dig inte för mycket. Ta det lugnt och ring direkt sjukhuset på måndag. *kram*

Förstår att det känns jobbigt. Jag gjorde KUB i januari/februari och fick 1 på 269 och även vi tyckte det kändes som ganska hög risk och gick vidare - i mitt fall med moderkaksprov.

Gjorde provet en fredag och svaret (via post :laugh:) kom nog på onsdag/torsdag veckan efter. Precis som för Björk var det så att ett normalt svar kom via brev, men att de annars ringer. Antar att det är samma för dig och att det är därför du är nervös.

Jag håller tummarna att det var någon annan som ringde!

Självklart ringer dom fler gånger om det är dom!

Om du har bokat tid på VC i dera sautomatiska system och dom ska ringa tillbaks till dig, ringer dom i snitt 3 gånger den 3:e lämnar dom ett meddelande.

Hade det varit labbet hade dom ringt fler gånger OCH lämnat meddelande :) (praxis praxis!)

Förstår att du är orolig!! Men jag tror också att de skulle ringt flera gånger.

Tänker på dig, aldrig roligt att vänta på sådana besked men som sagt var - de brukar alltid ringa flera gånger!

Kram

Hurra hurra!

RIngde till labbet idag, och vår bebis har varken trisomi 13 18 eller 21 :-)

Att de sedan kan ha mosaik trisomier, eller andra sjukdomar, det tänker jag inte oroa mig för förrän bebis är ute, nu skall jag bara glädja mig åt att få ett barn till!

Grattis grattis, vad skönt att höra!
Nu har du oroat dig färdigt för hela graviditeten, så nu har du bara njutandet kvar :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka