Hemsideformulär i ASP...

M

Mykatt

Sitter och knåpar på ett formulär som ska vara programerat i ASP. Men fpr inte ihop det riktigt!!! Någon som är duktig på detta? Problemet ligger i att koppla ihop ifyllnaden till utskicket... Formuläret innehåller bl a radioknappar.

Vill du hjälpa? Skicka ett pm...

Sv: Hemsideformulär i ASP...

Hm, jag jobbar iofs nästan bara med JSP och Servlets och PHP. Men jag har iaf kopplat ihop ett antal radioknappar med attributet name, vilket blir parameternamnet, och sedan satt ett unikt value på varje radiobutton, som blir parametervärdet.

Här är ett urklipp:
Kod:
<td>Rubrik<input type="radio" name="sorted" value="adheadline" checked="checked"/></td>
<td>Pris<input type="radio" name="sorted" value="price" /></td>

Om jag skickar med GET borde det väl bli typ: ?sorted=adheadline .... typ :)

EDIT: Jag får väl reservera mig för en del fel. Har suttit och programmerat hela dan och kombinerat med förkylning är jag helt slut i hjärnan vid det här laget :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 047
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 668
Senast: Intejag
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 369
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka