Hemsida om kamphundar

P

pzyhr

Hej!

Jag har gjort ett projektarbete om kamphundar i form av en hemsida med information om ämnet. Jag skulle verkligen bli jätte - glad om ni kunde ta en titt på sidan och sedan skriva vad ni tycker om den i gästboken (era kommentarer är viktiga och ligger till grund för hur lyckat/mindre lyckat projektarbetet blev).

Hemsidan finns på följande adress: www.freewebs.com/1kamphundar1

Tack på förhand!

Mvh Jennifer

Sv: Hemsida om kamphundar

Hade inte tid att läsa igenom allt, men jag tyckte det såg okej ut :)

Men, ett tips. Gör om fotona från .bmp till .jpg för att få ned lagringsstorleken. Det tar grymt lång tid innan de laddas ned och syns :)

Jag har kikat, läst och även skrivit i gästboken.

Lyckades självklart få till ett stavfel i vanlig ordning, men jag tror att du förstår att det ska vara ett d i kamphund.;)

Lämnade ett GB.
Bra info, för den som inte vet så mkt om "kamphundar"
Ett bra projektarbete i form av en hemsida.

Hade inte tid att läsa igenom allt, men jag tyckte det såg okej ut :)

Men, ett tips. Gör om fotona från .bmp till .jpg för att få ned lagringsstorleken. Det tar grymt lång tid innan de laddas ned och syns :)

Viktigt tips! Bilden på förstasidan är över 1MB stor - funkar helt enkelt inte att ha på hemsidor alls!

En av våra vanligaste hundraser, t.ex. en golden retriever vill man däremot inte gärna kalla för "kamphund". Media tror att kamphundar "ser ut" på ett visst sätt. Enligt dem är ju, som sagt, hundar som URSPRUNGLIGEN användes till hundkamp, kamphundar. En golden retriever användes inte ursprungligen till hundkamp och därför är detta ingen kamphund för media, oavsett om man avlat fram den och uppfostrat den att bli en kamphund. Därför kallar man gärna en golden retriever för en "agressiv hund" (om den attackerat något) trots att denna "golden retriever" faktiskt var en kamphund, som användes till hundkamp.
Det i "big" tycker jag du bör förklara mer ingående vad du menar, annars tycker jag att det var en bra och informativ hemsida. Jag gillade särskilt det med att
Ingen nyfödd hundvalp är en kamphund. Ingen nyfödd hundvalp är en polishund. Det är efter att hunden formats av ägaren, år efter år, som den till sist blir en kamphund eller polishund (beroende på vad HUNDÄGAREN gör hunden till).
Vilket jag tycker att du gärna hade fått lyfta fram lite mer, kanske finns lite statistik på tester eller liknande, hur mycket arvet vs "formningen" påverkar hunden. Fast det kanske blir lite mycket :p
Bra sida!

Kanonfin hemsida!
Du tar upp bra fakta, och det är också jätte bra att du har tagit upp medias roll i det hela osv.

Några tips från min sida är bara att kika över texten, det är en hel del upprepningar, och även nåt stavfel här och där. Men annars var den super!;)

Läste snabbt igenom uppspaltningen av raserna på myter och där beskriver du inte hur temperamenttestet gått till. Eftersom Chihuahua är med där så gissar jag att det inte är ett MH du grundar procenten på. Om jag nu har läst och tolkat det rätt.

Förklara gärna lite grundligare vad temperamenttestet gått ut på!

EDIT:
Glömde skriva att det var ett väldigt bra initiativ med en sådan här sida! Hjälper enormt mycket mot fördomar om raserna. plus att det ger en klarare bild av "hundgruppen" för de som inte vet så mycket.

Senast ändrad:

Vad jag kunde se så fanns inte en enda bild på Staffordshire Bullterrier med ?

PM:a om du vill ha en bild, tog några bra bilder idag :D

Annars bra sida, vad är det för kurs ( gymasie eller universitet ) ?

Tycker du har gjort ett jätte bra jobb! (vilket jag även skrev i din gb) Dock är det en liiiiiten småsak jag retar mig lite på, och det är att texten är olika stor på dom olika sidorna :p

En av våra vanligaste hundraser, t.ex. en golden retriever vill man däremot inte gärna kalla för "kamphund". Media tror att kamphundar "ser ut" på ett visst sätt. Enligt dem är ju, som sagt, hundar som URSPRUNGLIGEN användes till hundkamp, kamphundar. En golden retriever användes inte ursprungligen till hundkamp och därför är detta ingen kamphund för media, oavsett om man avlat fram den och uppfostrat den att bli en kamphund. Därför kallar man gärna en golden retriever för en "agressiv hund" (om den attackerat något) trots att denna "golden retriever" faktiskt var en kamphund, som användes till hundkamp.

Öhm, förklara gärna detta för mig (golden ägare).

En kamphund är väl ändå en ras som ursprungligen avlades för kamp. Således är väl en golden aldrig en "kamphund" oavsett hur den uppfostras?

En hund, som används till hundkamp, är en kamphund (oavsett ras).

Är det verkligen så..?

Blir en vallande pudel en "vallhund" eller är det just en vallande pudel?

Senast ändrad:

Små grejer:

De hundar man förr tillbaka använde till hundkamp, har i dag utvecklats till utpräglade sällskapshundar.

Lite jobbig mening.

Använd inte så mycket "situationstecken" och (paranteser). Situationstecken är aldrig uppskattade av svenskalärarna, använd hellre kursiverad stil. Och i en mer fakta-aktig text ser det mer tvivelsamt ut med (paranteser).

Texten på Lösningar är mycket mindre ?

Annars ett kanon jobb!!

Nej du har så rätt så :)

En kamphund är en hund som historiskt har använts till hundkamp och ingenting annat.

En Golden kan således aldrig vara en kamphund, däremot en hund som tränats till hundfighter men det är något helt annat :D

Senast ändrad:

Men, enligt vem?

Det är min definition också, men kan man säga att det ena är rätt och det andra är fel? Vem bestämmer?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 498
Hästhantering hej! ska försöka öra en låång historia kort. dock blev det ändå längre än vad jag trott. och jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu...
Svar
17
· Visningar
2 583
C
Hästvård Fakta & Myter Strassermetoden Med anledning av alla felaktiga påståenden och märkliga myter som florerar kring strassermetoden, inte...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 184
Senast: LFreddy
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 737
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V