Hemmagjorda julklappar

Idas

Trådstartare
På grund av extremt skral studentekonomi har jag tänkt ge bort några hemmagjorda julklappar i år. Har ni tips på något fint/gott man kan göra och ge bort? Har redan tänkt göra egen müsli och lägga i fina burkar, men vill ha fler idéer! :)
 
På grund av extremt skral studentekonomi har jag tänkt ge bort några hemmagjorda julklappar i år. Har ni tips på något fint/gott man kan göra och ge bort? Har redan tänkt göra egen müsli och lägga i fina burkar, men vill ha fler idéer! :)
Olika julgodisar brukar vara uppskattat, frågan är hur billigt det egentligen blir, man måste ju ändå köpa det som man göra av. ;)
 
Saker som jag har gjort och gett bort i present:

* sylt och marmelad
* sockerskrubb (önskades igen året efter tillsammans med en förfrågan på receptet :) )
* godis
* smaksatt olja

jag har även köpt billiga, roliga kryddor i stor förpackning som jag sedan packat om till mindre, snyggare förpackningar och gett bort.
 
Jag tänkte försöka virka lite saker och ge bort i år, blir billigt om du redan har garn, annars kan det finnas på second hand affärer!

Tillsmå barn kan man virka amiguramis och göra tex en mobil, eller bara ge figurerna som de är.

Till en nybliven mamma tänkte jag göra ett amningshalsband.

Grytlappar är också lätt att göra och något som behövs i alla hushåll.
 
På grund av extremt skral studentekonomi har jag tänkt ge bort några hemmagjorda julklappar i år. Har ni tips på något fint/gott man kan göra och ge bort? Har redan tänkt göra egen müsli och lägga i fina burkar, men vill ha fler idéer! :)
I år önskar sig min mamma rekond av bilen hennes. Så vi ska tvätta och rengöra in och utvändigt, tvätta fälgar. Polera och vaxa bilen etc. Nästintill gratis för oss som har egen stor tvätthall och redan har polermaskin, schampo, vax etc. ;) så tjänster kan man ju också ge bort! :)
 
Saker som jag har gjort och gett bort i present:

* sylt och marmelad
* sockerskrubb (önskades igen året efter tillsammans med en förfrågan på receptet :) )
* godis
* smaksatt olja

jag har även köpt billiga, roliga kryddor i stor förpackning som jag sedan packat om till mindre, snyggare förpackningar och gett bort.
Vad är sockerskrubb?
 
Jag tänkte försöka virka lite saker och ge bort i år, blir billigt om du redan har garn, annars kan det finnas på second hand affärer!

Tillsmå barn kan man virka amiguramis och göra tex en mobil, eller bara ge figurerna som de är.

Till en nybliven mamma tänkte jag göra ett amningshalsband.

Grytlappar är också lätt att göra och något som behövs i alla hushåll.
Vad är ett amningshalsband?
 
Amningshalsband verkar ju smart, ska jag nog göra ett till mej själv:o:D

Virka eller sticka mössor, vantar, amigurami eller något annat användbart är väl alltid uppskattat, och garn brukar ju vara billigt på secondhand.

Själv ska jag göra ett vägghängt brevställ av hästskor och armeringsjärn till syrran och hennes sambo. Men då gäller det ju att ha tillgång till svets.

Hästskor går ju annars göra många fina saker av:)
 
Jag brukar försöka ge bort små jullådor till familj/släkt, med senap, sill, knäckebröd, godis och pepparkakor i. Typ. Om en planerar smart och gör ex en stor sats som går att dela upp så kommer en undan relativt billigt. :)
 
Mitt tips är kanske i senaste laget i år, men kanske nästa år...
När jag var student satte jag en sats dunderglögg som jag sedan buteljerade och gav bort. Recept hittar du om du googlar.
 

Liknande trådar

Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 938
Senast: Myrten
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 226
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 770
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp