hvala

Trådstartare
Ni som har hemlarm, vad har ni? Är ni nöjda? Vilka larmkomponenter tycker ni är viktiga att ha?

Vi har bara bott i vårt hus i 1,5 månader. I natt var vi borta för första gången och när vi kom hem hade vi haft inbrott :mad:

Ni som har hemlarm, vad har ni? Är ni nöjda? Vilka larmkomponenter tycker ni är viktiga att ha?

Vi har bara bott i vårt hus i 1,5 månader. I natt var vi borta för första gången och när vi kom hem hade vi haft inbrott :mad:

Usch vad hemskt och tråkigt med inbrott!!

Vi har SectorAlarm, med skalskydd på alla dörrar och rörelselarm med filmkamera. Plus brandvarnare kopplad till kamera.

Det är enkelt, och det funkar. Vi råkade testköra lite senast för någon månad sedan när jag åkte till jobbet och glömde bort att maken var hemma, när han vaknade och gick ut från sovrummet blev det jäkla liv. Killen från Sector och jag hade väldigt, väldigt roligt när larmet gick och jag blev uppringd :rofl:

Usch vad hemskt och tråkigt med inbrott!!

Vi har SectorAlarm, med skalskydd på alla dörrar och rörelselarm med filmkamera. Plus brandvarnare kopplad till kamera.

Det är enkelt, och det funkar. Vi råkade testköra lite senast för någon månad sedan när jag åkte till jobbet och glömde bort att maken var hemma, när han vaknade och gick ut från sovrummet blev det jäkla liv. Killen från Sector och jag hade väldigt, väldigt roligt när larmet gick och jag blev uppringd :rofl:
Ni har inte sensor på något fönster? Här har de ställt sig på en pall och brutit upp vårt sovrumsfönster. Tur vi inte var hemma!

Ni har inte sensor på något fönster? Här har de ställt sig på en pall och brutit upp vårt sovrumsfönster. Tur vi inte var hemma!

Nej, men det går inte att ta sig in i något "intressant" rum via fönster. Sovrummet kräver stege. Badrummet med. Gästrummet skulle någon kunna ta sig in i, men där finns inget attraktivt att sno och direkt de öppnar dörren till resten av huset så ser kameran det. Kameran ser vardagsrummet, matsalen och hallen, mer än halva husets yta.

Har Sector Alarm och vi är väldigt nöjda. Har haft två larm, en gång så lyckades en katt utlösa det och en gång tänkte inte mannen på att källardörren var larmad. Vi har även kopplat brandlarm till Sector Alarm, kostade lite extra, men det känns värt det. Väldigt bra service från larmpersonalen i telefonen, de kunde se kattskrället framför kameran och då larmade jag av via appen och på igen när jag antog att katten flyttat sig.

Nej vad säger du! Vi har också funderat lite på villalarm när vi flyttar. En granne där vi bor nu hade inbrott i förra veckan. Jag lånar gärna din tråd och frågar lite om larm som fungerar när man har hund hemma.

Vi har securitas och är nöjda. Vi har larmsensorer på fönster/dörrar som kan tänkas brytas upp och kameror och sensorer som registrerar så att det täcker överallt. Självklart har vi brandlarm också. Det ingår och fungerar även om larmet är avstängt.

Det man ska utgå ifrån när man väljer larm är hur lång inställelsetid de har till just eran adress.

Vårt larm fungerar upp till 25 kg hund/katt @Philosophia Jag vet att vissa larm tar på storlek vilket ger falsklarm när katten/hunden rör sig snabbt. Det registreras då som större än de är och larmet går vilket blir dyrt om ingen kan kolla utan de åker ut pga det.

Nej vad säger du! Vi har också funderat lite på villalarm när vi flyttar. En granne där vi bor nu hade inbrott i förra veckan. Jag lånar gärna din tråd och frågar lite om larm som fungerar när man har hund hemma.
Hundar under 20 kg är inga problem med Sektor Alarm iallafall :) Har sex katter och snart två hundar á 7 kg vardera. När vår katt lyckades lösa ut så kunde operatören som sagt se det i kameran, så det var bara att larma av via appen och sedan på igen efter fem minuter. Mycket smidigt!

Väger hunden över 20 kg är det skallarm som gäller. Även det har Sektor Alarm (man kan även ha både och).

Verisure med magnetkontakt på alla tre dörrar, två kameror etc. Jättenöjda och bra att ha o göra med. Djur upp till 25 kg.

Jag har verisure med skal, kamera och brandlarm. Mycket nöjd förutom att en katt lyckas lösa ut larmet väl ofta trots ökad okänslighet på kameran.

Inte vid utryckning vid falsklarm. Det finns det ingen som har.
Jo, Sektor Alarm har det.
"Många låter bli att använda sitt larm av rädsla för falsklarm som leder till utryckningar och onödiga kostnader. Vi kräver att du använder larmet, därför ingår alltid kostnadsfria utryckningar."
"Med ett hemlarm från Sector Alarm behöver du inte oroa dig för att göra fel. Oavsett larmorsak ingår alltid fria väktarutryckningar"

Senast ändrad:
@TinyWiny har ni det som var Securitas men som nu blivit Verisure, eller har ni faktiskt Securitas? Jag är intresserad av Securitas eftersom de har så låg månadsavgift men hittar inga omdömen från någon som har deras larm.

Tack för input @kolblakkur @Tora @Elisha @LadyCovergirl @LaMirage :)

Vi har tittat på Verisure och Sector Alarm främst men hakat upp oss på priset. Ca 8000 kr i grundkostnad och en månadsavgift på ca 450 kr skulle det bli för oss, och då får vi inte ens äganderätt till larmkomponenterna som sätts upp. Och läser man Verisures villkor så står det dels att de har rätt att höja avgifterna och dels att de i vissa fall inte rycker ut:
-på tider då de inte har beredskap (vad som menas preciseras inte)
-om inget syns i kameran och om husägaren inte går att nå på telefon (kan ju hända t ex att man sitter i möte på jobbet!) Någon som varit med om att larmfirman låtit bli att rycka ut?

Våra grannar säger att det varit mycket inbrott här i området och även i hus med larm. Trist om man skaffar dyrt larm men får inbrott ändå! Förhoppningsvis är det ett enda gäng som härjar här så de har sett nu att vi inte har något dyrbart och låter oss vara ifred...

8000:- låter mycket? Sektor Alarm har ofta kampanjer. Vi betalade inget i grundkostnad för ett vanligt paket, men när vi la till en extra brandvarnare i källaren så fick vi betala någon tusenlapp eller så. Ring och hör med dem, man kan lätt deala med dem :)

8000:- låter mycket? Sektor Alarm har ofta kampanjer. Vi betalade inget i grundkostnad för ett vanligt paket, men när vi la till en extra brandvarnare i källaren så fick vi betala någon tusenlapp eller så. Ring och hör med dem, man kan lätt deala med dem :)
Vi har ett enplanshus med två vanliga ytterdörrar, två altandörrar och fem stora öppningsbara fönster i marknivå så grundpaketet räcker inte långt för oss. För varje extra komponent ökar både grundkostnaden och månadskostnaden.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
611
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 980
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
Svar
9
· Visningar
454
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III