Helt slut efter ridning

Aslan

Trådstartare
Jag har nu på grund utav en skada varit ifrån ridningen ett antal veckor och innan dess inte kunnat rida ordentligt (på grund utav envishet att inte ta reda på vad som är skadat) på ett tag.

I dagsläget är jag helt återställd och kör på nästan som vanligt (rider enbart en häst/dag). Det enda jobbiga nu som påverkar hela min vardag är att varje gång jag ridit så är jag helt slut! Jag är helt utkörd i kroppen, jag orkar inte ens göra dom enklaste sakerna. Jag längtar varenda sekund till sängen och skulle med lätthet kunna gå och lägga mig och sova bort hela dagen. Tröttheten i kroppen och huvudet är inte lite sömnigt utan jag är verkligen vråltrött som att jag inte sovit eller vilat på en vecka. Jag känner oftast inte tröttheten förens jag sätter mig i bilen och är påväg hem. Jag äter som jag ska och sköter mig i övrigt med kost och hälsa. Vad beror denna enorma trötthet på? Är det såhär för alla? Hur är ni efter ett träningspass? Jag har aldrig varit med om dess like innan och hoppas innerligt att detta släpper med tiden då det påverkar min vardag så mycket. Jag har ingen möjlighet att rida på kvällen/eftermiddagen just nu, annars hade ju det varit en lösning.
 
Jag har nu på grund utav en skada varit ifrån ridningen ett antal veckor och innan dess inte kunnat rida ordentligt (på grund utav envishet att inte ta reda på vad som är skadat) på ett tag.

I dagsläget är jag helt återställd och kör på nästan som vanligt (rider enbart en häst/dag). Det enda jobbiga nu som påverkar hela min vardag är att varje gång jag ridit så är jag helt slut! Jag är helt utkörd i kroppen, jag orkar inte ens göra dom enklaste sakerna. Jag längtar varenda sekund till sängen och skulle med lätthet kunna gå och lägga mig och sova bort hela dagen. Tröttheten i kroppen och huvudet är inte lite sömnigt utan jag är verkligen vråltrött som att jag inte sovit eller vilat på en vecka. Jag känner oftast inte tröttheten förens jag sätter mig i bilen och är påväg hem. Jag äter som jag ska och sköter mig i övrigt med kost och hälsa. Vad beror denna enorma trötthet på? Är det såhär för alla? Hur är ni efter ett träningspass? Jag har aldrig varit med om dess like innan och hoppas innerligt att detta släpper med tiden då det påverkar min vardag så mycket. Jag har ingen möjlighet att rida på kvällen/eftermiddagen just nu, annars hade ju det varit en lösning.

Jag har nyligen haft 1 års uppehåll från ridningen, började rida förra veckan, första gången var jag helt slut efter på kvällen, samma sak andra gången, sist alltså tredje gången blev jag trött men inte helt slut. Tror du inte att man måste vänja in sig igen? Hade du tagit löprundor i skogen hade du nog blivit lika trött efter.. eller något annat man inte är van vid att göra, det ger sig nog ska du se :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag red som ung, men slutade i tonåren efter en olycka där jag skadade mig ganska allvarligt. Tog några år att bli helt återställd och...
2
Svar
22
· Visningar
3 560
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 689
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 883
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • att få vad man betalar för
  • Jourhavande präst
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp