Helt sjukt

Sv: Helt sjukt

Om jag bara visste att jag kom undan med det, så skulle det inte göra mig någonting att skjuta ihjäl människor som utsätter sina hundar för det vissa av hundarna i din länk fått utstå......
 
Sv: Helt sjukt

blir så förbannad på visst folk....men jag säger som jag alltid sagt inget djur födds elak det e människorna som präglar djuren till vad dom blir.
skjuta människorna som gör detta vore för humant...man borde slänga in dom nakna med köttstycken fast klistrade på kroppen till en hungrig lejons familj som inte fått ätit på ett par veckor.....
 
Sv: Helt sjukt

ÅÅÅÅÅÅ JAg blir så jäääävla arrrg!!
varför utsätta ett djur för nått sånthär?!?!
usch på alla dumma människor!!!
men man känns ammtidigt som att man inget kan göra....
:(
 
Sv: Helt sjukt

Hmmm, tycker det är lite skumt att de BARA tar upp pit-bullen... Ok att folk ofta har de som kamphundar, och det inte alls är bra! Men har ngn sett Djurpolisen på Anilmalplanet, så vet Ni att det inte på långa vägar bara är pit-bulls folk behandlar som skit. :mad:

Senast igår var det ngn slags Akita Inu-ras eller så, som blivit fastbundna vid ett träd, medans ägarna flyttat!! Typ 40 grader, inget vatten, den ena var död, den andra kunde de rädda! :cry:

Herregud, finns det förresten ingen motsvarighet till Djurpolisen här i Sverige? Det borde det ju finnas!! :eek:

Jaja, det var allt för mig! ;)
 
Sv: Helt sjukt

Mår verkligen dåligt av att se sånt här... förstår verkligen inte hur människor kan göra sånt.

Gällande att de tar upp pitbulls är det väl främst för att de är en otroligt missförstådd ras som människor har många fördommar mot.
På tiden att dessa fördommar försvinner för gott.

Det är väl klart att andra hundar drabbas minst lika illa... men om en golden retriever missköts och biter människor blir det inte uppblåsta rubriker i aftonbladet där random okunnig idiot "rasar" mot den livsfarliga mördarrasen.

Jo, en djurpolis skulle definitivt vara användbar.
Sen anser jag att straffen för vanvård och djurplågeri ska skärpas rejält.
 
Sv: Helt sjukt

giowanna skrev:
Hmmm, tycker det är lite skumt att de BARA tar upp pit-bullen... Ok att folk ofta har de som kamphundar, och det inte alls är bra! Men har ngn sett Djurpolisen på Anilmalplanet, så vet Ni att det inte på långa vägar bara är pit-bulls folk behandlar som skit. :mad:

Senast igår var det ngn slags Akita Inu-ras eller så, som blivit fastbundna vid ett träd, medans ägarna flyttat!! Typ 40 grader, inget vatten, den ena var död, den andra kunde de rädda! :cry:

Herregud, finns det förresten ingen motsvarighet till Djurpolisen här i Sverige? Det borde det ju finnas!! :eek:

Jaja, det var allt för mig! ;)

Dom flesta vet oxå om det att det inte bara är pitbull! Fråga mej folk springer sin väg när dom ser mina franska bulldoggar....
men med denna filmen menade dom att en pitbull inte alls är en ilsken som biter allt i sin väg!!! :mad:
Eftersom det är många som tänker så
 
Sv: Helt sjukt

Om folk bara kunde ta hand om sina djur.

Kom på en ide om att skriva om kamphundar som projektarbete.
Det finns underbara sånna här hundar och dom är sånna för att dom har blivit rätt behandlade.
Medan det finns folk som bara förstör hunden :crazy:


Sorry, hittade tråden på google :D
Ett år försent eller så :p
 
Sv: Helt sjukt

Det är bra när såna här trådar puttas upp, jag hade inte sett videon förut men den är så verklighets baserad å det är läskigt...har en Amstaff själv å man stör sig så mycket på alla fördommar som finns om så kallade "kamphundar"
 
Sv: Helt sjukt

Blir verkligen så himla ledsen o förbannad när jag ser sånt där, förstår inte hur man kan göra så mot något djur. Djuren har inte valt sina ägare utan vi har valt våra djur o då skall man fasiken också se till att sköta dem på allra bästa sätt!!!
 
Sv: Helt sjukt

Hej! gå in på djurpolisen.se och läs lite jag behöver all hjälp i världen för att få det att funka.:cool:
 
Sv: Helt sjukt

*lånar*

Det finns en ny svensk film liknande pitbullproblem filmen:
http://video.google.com/videoplay?docid=179950600512164610

Men....Rasen är väl redan förbjuden här i sverige...(?)
Och dom finns ju kvar iallafall,så jag fattar inte "ett rasförbud skulle splittra familjer" - dom räknas ju som blandraser och blandraser Får man ju ha:smirk:

sen så vill jag även tillägga att alla hundarna i din film var långt ifrån Pitbull...tror mig se en en och annan hund som inte ens hade nån gnutta pitbull i sig:angel:
för att inte nämna bilden på 2 hundar som Lekte med varandra som skulle föreställa "slagsmål"...
med andra ord-den som gjorde denna film borde slänga sig i väggen.


Men visst,jag gillar Inte det hat och vanvård dessa hundar ofta utsätts för-men så är inte pitbulls den enda "rasen" som utsätts för det-alla djur,oavsett sort som utsätts för vanvård avskyr jag av hela mitt hjärta-och det bör Inte nämnas här vad jag skulle göra med en sådan människa....:devil:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 467
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 105
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
517
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 862
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp