helt otroligt..

H

HarryBarry

Har kämpat med att min häst ska ha flugluva i hagen pga alla miljoner flugor..
Han har envist haft av sig dom en efter en och verkligen gnuggat sitt huvud i marken för att den ska lossna.

Nu till problemet, hans ena öga svullna upp, klart tårflöde.
När det inte gått över på två dagar kom vet ut, hon trodde att han var pollen allergisk så vi fick en salva utskriven.

Svullnaden gick ner ( var och droppa 2 gr/dag) men istället började ögat bli kletigt och en massa var varje morgon.

Ut med vet (dock en annan) igen i dag, och hon titta och titta, grävde och pilla, och konstaterade att han måste in på operation och se vad som sitter fast, och det bums.
Dvs, ett grässtrå från hans gnuggmani har fastnat i ögat..

Så imorgon kl 7 infinner vi hos på helsingborg..

:devil: flugluva = :devil: Flugor

Ibland blir man trött, eller hur?
:banana:behöver lite pepping:banana:

Sv: helt otroligt..

Men gud vilken otur! Lycka till, hooppas hästen blir bra! Ibland är det bättre att inte vara så envis, men man kan ju inte se in i framtiden!

Kan han inte ha grimma och flyweil då, eller sån flyweil man kan ha utan grimma?

Mitt förra sto hatade flugluvor, hon ansåg att man blev BLIND av dem, allraminst. Och såg till att ta av sig dem, kliade frenetiskt tills hon fick av dem.

Så, hon fick slippa. Hon fick ha grimma med flyweil helt enkelt. Jag gillar inte grimma i hagen, men hellre det än att hon skulle behöva ha huvan, som hon iaf tog av sig = flugor i ögonen.

Lillkillen här är fenomenal på att ta sig grimma + flyweil, så jag skaffade en luva, och räknade med att den skulle åka av på en kvart. Icke, han tycker mycket bättre om huva än flyweil.

Så, prova och se om alternativet går bättre?

Och hoppas operatiopnen går bra!

Säger som Alex, prova en gardin istället.
Vilken himlaotur du har! Hoppas allt går bra och att han kryar på sig!

Jag har också en som klär av sig allt vi försöker med.
Vi har löst det genom att fläta in tunna läderremmar i pannluggen. Det blit en flyweil som han omöjligt kan få av sig.:idea:

Vilken osis!
Hoppas att det går bra och avlägg rapport sen! Vi håller tummarna.

Själv är jag hemskt glad över att min ena häst verkar älska sin flughuva med öron. Har hon inte den på sig så blir hon Totalt uppäten i öronen. Regnar det mycket så plockar hon av den men när jag kommer med den dagen efter så petar hon nästan själv in öronen i huvan. :D

Hoppas det har löst sig nu med flugluvan!!!

Åhhh tack allihopa för :banana: och lite tips!

Allt gick väl ganska bra, vi kom dit i god tid och stallade in och väntade sen på vår tur..

När vi sen fick träffa vet, så grävde och grävde han, men han hittade ingenting han heller.:confused:
Men vi fick iallafall tagit prover på allt:
3 st olika laboratorieprov
Parasitologi

Spolade tårkanaler och checkat hornhinnan.
Sen var pållen trött..

Iochmed att han inte hittade ens ett spår av ett grässtrå tvivlade han på det var det som var orsaken. Troligen så har han fått en sällsynt bakterie med någon fluga eller så var det en cellförändring..:eek:

Men jag tycker inte att en tumör eller likande kommer under en natt, eller?

Vi har även provat flyweil, den och grimman fick han oxå av. Har även provat mössa och grimma = mössan av ändå.

Efter besöket hos vet klippte jag av öronen på luvan och då gick det mycket bättre, och förhoppningsvis har han den fortfarande på:smirk:

harrybultenochburkar008.jpg

Sommar hälsningar från Anna & Harry

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka