Ryver

Trådstartare
Hej alla!
Jag är helt ny och okunnig på det här med western! Min häst och jag tränar och tävlar i körning. Jag rider honom också en hel del. Då han har ganska lätt för att bli spänd och "tappa" ryggen så funderar jag på om er typ av träning skulle kunna hjälpa oss att komma vidare och framförallt slappna av. Tror ni det funkar att blanda dessa grenar? Min tro är att man kan plocka bra saker ur flera grenar. Mitt mål är alltså inte att tävla i grenen utan att kompletera körningen.
Finns det några BRA tränare i närheten av Varberg?

Sv: Helt ny!!

För att få med ryggen i arbetet så tror jag på att använda någon form av dressyr. Vilken du väljer är upp till dig och din häst. Själv föredrar jag westerns dressyr eftersom jag tycker att den jobbar mer med hästen än vad den engelska gör.

Låter bra att du letar efter en tränare. Hoppas du hittar en som är bra och att du trivs med western som ridform.
Du kan även vända dig till klubben i ditt område och höra om de anordnar clinics som du kan vara med på.

Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Helt ny!!

Jo jag rider ju "vanlig" dressyr för tränare och så, men jag vill ändå se om jag hitter någon väg som känns bättre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 017
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 498
Senast: Mia_R
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 211
Senast: Freazer
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 996
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar