Helt ny på körning..

H

humlanotrocadero

Har fått plats på ett stall där det körs/tävlas/tränas mkt körning framför allt brukskörning!

Detta är toppen för oss då mitt kallblod blåser upp sig till en sprickfärdig ballong då han får på sig en sele *stolt*.

Min häst är mer erfaren än mig :crazy: jag har bara kört shettisar o russ, känns läbbigt med så STOOOR häst..

Inte kan jag bara gå o köpa sele o vagn så där utan vidare heller..

Vilken är den enklaste o bästa vagnen/selen om man vill få plats 2st i vagnen o bara vill söndagsåka lite?
Har massa läbbiga bilder på hornhinnan med skenande hästar, är småskraj men ändå förväntansfull!

Sv: Helt ny på körning..

Har inget tips på sele eller vagn då jag håller till på amatör nivå och endast promenad körning.Men när jag hade stora o körde med så tömkörde jag alltid innan just för att lära känna dom med körningen.(Tömkörde med vagnen alltså).I alla situationer och möjliga "hinder" som kan tänkas passera en på vägen.Tycker det funkar bra och göra så.Men alla har säkert sin "nisch".

Liknande trådar

Körning Hej är lite smått sugen på att skaffa häst igen och har blivit erbjuden en äldre fd travare. den har de senaste 4 åren inte blivit körd...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 915
Senast: Cambrie
·
Körning Den här gången gör jag det lite lättare för mig och tittar på ponny efter funktion och inte bara ras. Men det jag vill ha lutar åt...
Svar
7
· Visningar
2 203
Senast: Mli
·
Körning Vår ardennervalack är 5 år gammal och vi har kört honom regelbundet sedan 2,5 års ålder. Regelbundet för vår del har handlat om 3 dagar...
Svar
18
· Visningar
3 461
Senast: Cilva
·
Körning Min granne köpte en häst för ett par månader sen och för att hennes häst skulle ha sällskap över sommaren fick vi låna hennes svärmors...
Svar
7
· Visningar
2 001
Senast: Rosalinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka