Helskodda med RIKTIGT skinn???

HannaZ

Trådstartare
Finns det att få tag i överhuvudtaget numera?

Köpte ett par nya ridbyxor förra veckan och dom är redan noppiga i skinnet. Har visserligen en sadel i nubuckläder som kanske ger lite mer friktion ärn vanligt men ändå.
Det är bra märke på dom, helskodda med clarino.

Mina lädeskodda byxor har jag däremot haft i åratal utan problem.

Sv: Helskodda med RIKTIGT skinn???

Schuhmachers manchesterbrallor, tror jag...

Joo. men det kostar juh också.
Jag har ett par euro star med rikigt skinn, har tvättat dom massa gånger och dom ser endå ut som nya! :bow:

Har ett par helskodda i kavskinn. Det är Kentucky som gör dem . Kostar ca 1900:- men väl värda sitt pris.

Noppiga efter en vecka? Jag skulle ta tillbaks dem till affären och klaga. :idea:
Jag har erfarenheten att börjar det noppa sig så går det sönder fortare = byxorna håller inte så länge som man kan förvänta sig. :(
Så prata med försäljaren!

Det lustiga är att jag haft ett par exakt likadana under två år och de har hållit bra. Blivit noppiga i "skinnet" efter ett tag (red med annan sadel då) men jag har varit nöjd.

Det var det sista paret butiken (internet) hade och på rea så det känns inte lönt att ta upp det med dom.

Jag har Pikeur-byxor, dom blir inte noppriga!!!!! Äkta skinn är inget att ha tycker jag, svårt att tvätta och lukter äckligt när det blir vått. Köp riktigt bra med konstskinn istället!! :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 294
Senast: athena
·
Utrustning Är jag ensam om detta problem. Rättare sagt: Är jag vanskapt? :o Jag har inte ägt mer än ett par helskodda ridbyxor i mina dar. Jag... 2
Svar
29
· Visningar
2 787
Senast: Jenilee
·
Utrustning Jag är världens kanske mest omstädniga människa och gör alltför sällan impulsköp :angel:. Nu funderar jag lite kring hurvida det lönar... 2
Svar
39
· Visningar
3 947
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Starlink
  • Sytråden del 4
  • Facebook har låst kontot

Hund, Katt, Andra Djur