Hellrik 1065

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare persika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 4 190
Sv: Hellrik 1065

Jag hade nog kunnat tänka mig att använda honom. Jag har ett litet ädelt sto (halvblod av fullblodsmodell). Hon är så himla liten bara - någon som vet om han lämnar stort eller smått? Han ser ju jättefin ut på bilderna- har man ett lättare sto borde han vara perfekt. Men man måste ju kunna sälja avkomman också... hur går det för honom på tävlingarna?

Jag tycker att Hellrik är en riktigt trevlig hingst, lämnar fina avkommor samt har mkt hög dräktighet.

Hej hej! är lite stressad just nu så har inte hunnit läsa allt så noga. Tänkte bara säga att jag har ett sto född Juli 2005 efter Hellrik 1065.
Mbr, stjärn, kote hb. pyttelite. idag ca 140cm. undan mitt fulblod Tiger Moth.
MVH/ Sabina
larsson-sabina@hotmail.com
(kan skicka bild senare)

Oj det var ju billigt! Får se hur det ser ut nästa år! Vad har han fått för ston, och hur har avkommorna blivit? Någon som vet?
U

Hej igen! :) har lite mer tid nu. Såg att det var ett tag sen nån skrev här men tänkte skriva lite i allafall. Som sagt, jag betäckte mitt fullblods sto e: Greek song xx ue:Sherlock xx, med Hellrik 2004. Det tog två månader att få henne dräktig (från juni till augusti). Veterinären på kliniken sa till oss precis innan insemineringen (den hon blev dräktig på) att spreman var dålig. den var då bara ett par timmar gammal. Men hon tog sig då. Vill också säga att det var IntE Hellriks fel att det tog sån tid att få mitt sto dräktigt. Resultatet blev ett pytte pytte litet sto föl. Mbr, stjärn, kota Hb. En kopia av sin mamma. Hon var inte snäll på något sätt när hon var lite. han sparkade allt som kom i närheten. Hon är dock mycket snäll nu. Har dock stora fullblods hovar fram och tycker inte om att man tar på hennes ben. hon är inte snygg på nått sätt. överbyggd bak, något svankig och är idag 2år gammal bara ca 140cm i manken.
Hennes jämnåriga kamrat är ca 163cm. När "lillan" var ny född gick hon lätt under mammas mage! :confused:

Vet tyvärr inte hur man infogar bilder! berätta gärna!! :)

Man får lägga in dem på photobucket el liknande. Kolla under bukefalos-hjälp, så finns det förklarat hur man gör!

Vore kul att se bild på din häst. Gärna mamman också, om du har?

jag håller nu på att se vad jag kan fixa för något. lovar att lägga upp bilder så fort jag kan. både på mamma och bebis. tog nya bilder idag. men tog dem me mobilen så vi får se hur bra dem blev. :crazy:

jag håller nu på att se vad jag kan fixa för något. lovar att lägga upp bilder så fort jag kan. både på mamma och bebis. tog nya bilder idag. men tog dem me mobilen så vi får se hur bra dem blev. :crazy:

blir tokig på vår data. men jag lovar bilder kommer. så fort som möjligt.

Har en åring i grannskapet efter Hellrik och han är ganska stor nu trots att hans mamma är liten. Han verkar lugn och trevlig.

Hej på er alla! Nu ska vi se om de här fungerar. Hoppas att bilderna fungerar nu.
Dem tre första bilderna är tagna i Måndags vid intaget (16.00)
Sista bilden är tagen den 9:e Juni 2006.
Detta är alltså mitt 2års sto efter Hellrik. Flerbilder kommer. :rofl:

19-02-07_1606.jpg

19-02-07_1605.jpg

19-02-07_1604.jpg

09-06-06_2122.jpg

Hej! jag ser bilderna. men vi provar på ett annat sätt då!

Ja, nu kan i alla fall jag se dem :D

Jag tycker Hellrik ser riktigt trevlig ut och är dessutom av rätt storlek till mitt sto, tyvärr har även hon lååång rygg så han går bort pga av det :mad: Annars tyckte jag att det där med hans fina temerament lät jättebra.

Hoppas att det blir fler som betäcker med honom i alla fall, för det känns som om många av de hingstar som har kommit in på senare år är väldigt kapabla tävlingsindivider men hur roliga är de för vanliga ryttare. De har verkat rätt skarpa...

Gud vad fin:) . Men den ser lite svankryggig ut lr växer den bara väldigt ojämnt:confused: , synd att den inte blev mer tecknad.

//Pernilla

Va bra att ni verkar kunna se dem nu. höll på att bli tokig.
Har träffat Hellrik en gång. typ 20min efter att han klivit av bocken och lämnat det som blev hästen på bilden ;)
Och han var jätte trevlig. stod dock i stallet. men vi var där i ca 25-30min och han var mkt trevlig då.
Som ni ser blev mitt föl ganska rejält svankig. men det kanske växer till sig. hoppas de i allafall.
hennes mamma är ganska rejält kort i ryggen. kan lägga upp bilder på henne också.

Tycker också att det börjar bli lite för "Heta" hästar i aveln. Hur många klarar av hästar som Baloubet, Salinero och likanande????
Tycker också att det borde stå i hingstkatalogen hur hingstarna är i temperamentet.
Vet att dem skriver ut det i travarnas hingstkatalog. På en av dem står det att hingsten vissades med dubbla ledstänger. Uhhh.... :eek:

Tack tack tack :bow: :banana:
hon är lite svankig... inte så lite heller.... Hoppas det växer till sig bara.
Blev också lite lite besviken över att hon inte blev lite mer tecknad. men hon har faktiskt mycket gråa hårstrån på magen runt naveln och bakåt. :banana:

Här kommer en lite halv bra bild på bebisens mamma. tagen samma år som vi betäckte henne (2004 alltså).

Fullblod, född 1988, 159cm - 20cm i skenbens omfång. Tävlat upp till 1.30m. hoppat med lätthet 1.50m. Det stod i annonsen när vi köpte henne att hon hoppat uppsuttet 1.70m. Själv hoppat 1.50 med henne.

Liknande trådar

Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
685
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 012
Senast: mars
·
Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 887
Senast: YlvaG
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 396
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka