Helgens utställningar!

horselove

Trådstartare
Vilka har varit på utställning den här helgen? Vart var ni? Hur gick det? Vad står det i kritiken? Nyfiken!:p

Jag berättar lite senare om dagens äventyr!
 
Sv: Helgens utställningar!

Vi var i Malmö, valpis gick valpklassen och blev "reserv". Lovord rakt igenom - utmärkt päls, bra vinklar, trevlig temperament o.s.v. - men han föll på att han behöver ringtränas. ;) Hade iofs. inte förväntat mig något annat, det var både hans och min första gång i ringen.
 
Sv: Helgens utställningar!

vad kul! hur många var med i klassen? (spelar inte ngn roll eg., det gick bra ändå, men det är kul att veta) valpklass 1 eller 2? har inte koll på hur gammal din hund är om jag ska vara ärlig..:o
 
Sv: Helgens utställningar!

Han är 7,5 månad. Det var nio anmälda till valpklassen och jag gick första rundan.
 
Sv: Helgens utställningar!

Jag ställde vår lilla Viska! Dessvärre tyckte domaren ALLT var fel på henne :mad: Han ville ha svarta, högbenta, grova och stora pudlar medan Viska är lite grå, lite lång, feminin och normalstor :p Ja, så man åkte ut med en tvåa. Det enda man kan trösta sig med är att det var ytterst få som verkade få ettor över huvud taget på hela utsällningen.

Bland cavaliererna (stavning?) hade tre av drygt 20 st. fått ettor och ytterst få av collierna hade fått ettor så det är bara att prova igen.

Förresten, vi var på Malmö Internationella

/jenny
 
Sv: Helgens utställningar!

Min vovva var också i Malmö men hon vägrade bli mätt, domaren skulle dessutom mäta på båda sidor och det var hundarna inte vana vid, så efter det vägrade hon visa sina tänder för honom, så min annars så glada vovva fick en 3:a pga hennes temperament :(

Nu är jag mest rädd för att hon ska förknippa allt detta med att utställnigar är obehagliga, så jag har bestämt mig för att börja om med ringträning och speciellt bordet på ruta ett så jag bygger upp med positiva förväntningar igen och förhoppningsvis ska det gå bra att mäta henne i maj när nästa officiella utställning är.
 
Sv: Helgens utställningar!

Grattis grattis! :bump:
Är det första certet?
 
Sv: Helgens utställningar!

attans, men man kan ju inte ha tur jämt! och som du sa så var det ytterst få som fick ettor! bättre lycka nästa gång!:)
 
Sv: Helgens utställningar!

det var ju lite synd! men hon kommer nog klara det bra, bara ni får in att det är positivt igen! :)
 
Sv: Helgens utställningar!

Norsk Lundehund. Fick en lovande kritik och uppmaning från domaren att träna henne att stå på bordet. För hon har framtiden för sig sa han! Skoj!
 
Sv: Helgens utställningar!

jag ska föresten på en inoffare på söndag. min 9 månaders hanes 3 inoffare. så jag hoppas det går bra då. vi siktar på officiell i maj.

återkommer med kritik och hur det gick, samt hur det gick i ringen (blir ju så attans nervöööös så det knyter sig totalt) :crazy:

men det är väl bara att träna och träna.
 
Sv: Helgens utställningar!

Nu ska jag avslöja hur det gick för oss:

första gången i juniorklass. Elva tikar och eftersom min hund är så liten så trodde jag att hon inte skulle ha en chans att bli placerad. Men hon blev etta med ck! :bump: sen i btkl så åkte hon tyvärr ut i sista utgallringen, men den tar vi nån annan gång! :D
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
971
Senast: Myrten
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
451
Senast: Milene
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 493
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp