Hela SQHA:s styrelse avgår!

Sv: Hela SQHA:s styrelse avgår!

Helt sjukt att så få kan få förstöra för så många.
Det skall bli spännande att se vilka valberedningen föreslår som ny styrelse.

SQHA´s styrelse har fått föreningen att växa som aldrig förr och ekonomin att blomstra vilket innebär at man kan tex stötta sin ungdomar och genomföra andra evenemang för sina medlemmar.

Det återstår att se om man vill förnya medlemskapet!???

Monke

Undrar om syrran batalat in till dem än....med tanke på att kräket numera även är en riktig quarter..... :angel:

/Carina :eek:

Eeehh?? Vad i hela friden har det med styrelsens avhopp att göra om din syrra betalat medlemskapet?? :confused:

Tråkigt och synd att styrelsen i SQHA viker ned sig !
Vi hästmänniskor är väl lite speciella och somliga mer speciella än andra. Inte för att det är någon tröst men bråk och intriger verkar förekomma inom hela hästvärlden. Se på WRAS eller för att inte tala om stora Ridsportförbundet !
Nej det blir säkert inget lätt jobb för valberedningen där förövrigt en av de superkritiska ingår att finna en ny fungerande styrelse.

Med tanke på röran som råder kan det faktiskt vara vettigt att avvakta vad som händer..... :crazy: Eller hur! :angel:

Är det inte?
Så vitt jag förstår så fungerar inte distrikten mer än i ett fåtal regioner :confused:
I och för sig så verkar inte ledningen bry sig om det utan väntar på att det skall lösa sig utav sig själv. :smirk:
Det som sker i södra Sverige är i alla fall ett ännu större avståndstagande gentemot WRAS och man har ingen fungerande distriktsstyrelse. :eek:
Många gör tävlingar utan att blanda in WRAS både i södra Sverige och på andra ställen. :angel:

Vad jag förstår, så fungerar det väl bra uppe hos er, men som sagt landet är långt och variationerna stora.

Monke :)

Vad jag vet så jobbas det på att lösa de problem som finns inom vissa distrikt från WRAS-styrelsens sida.....det är allt jag kan säga..

Ok, jag förstår att du inte kan säga mer, och jag hoppas att det löser sig med distrikten. Det verkar åtminstonde som om man fått en bra ordförande nu.
Vice Ordförande är ju och har alltid varit en klippa enligt mig, så låt oss hoppas att WRAS är på väg in i en bättre era nu.
+ att man har bytt ut en del namn i styrelsen till nya som förhoppningsvis kan hjälpa och stötta WRAS att bli det man borde vara. ;)

Man blir ju lite fundersam när man ser att nu skall portalen läggas ner och en ny skall göras igen!!! :confused:
Jag kan inte utläsa anledningen i de protokoll som finns på nätet eller ens ATT dom beslutat att lägga ner portalen. Det är mycket pengar det har kostat medlemmarna :cry:

Jaha så spårade denna tråden ut :o
Det var ju SQHA och dess bekymmer vi skulle diskutera ;)
Tänk på att man kan lämmna fullmakt till ren kompis att rösta för en själv om man inte kan vara på plats.!

Monke :D

Hehe.....

Det måste jag säga att det var ett lustigt påpekande, att vi i syd inte har en fungerande styrelse.

Jag skulle vilja säga att styrelsen i distrikt syd har varit väl fungerande under 2004, och har gjort ett så gott jobb man kunnat, utifrån de förutsättningar man haft.

Vidare kan tilläggas att endas 2 av 5 klubbar i skåne överhuvudtaget engagerat sig i distrikt syd's arbete, och det är Wild Bunch Skåne och Snapphanarna (SbWR)
De andra klubbarna har inte visat en gnutta av engagemang.

Det är inte helt enkelt att få igång ett fungerande distrikt, speciellt som flera klubbar här nere inte engagerar sig, men är duktiga på att gnälla om hur dåligt det fungerar........
Att gnälla, utan att göra något åt det, är något som är alltför vanligt i sverige, det kallas 'Gråsossementalitet'
Det illustreras bäst om man läser texten till 'Folköl och dunkadunka' med Svenne Rubins.

Nä, alla ni som gnäller över hur dåligt det funkar, lägg ner ett uns av den energin på att göra något vettigt av det, så kommer detta att bli något jäkligt bra.

Hug your horses!
/Mike - Wild Bunch Skåne - sitter inte i distriktsstyrelsen :devil:

När Ordförande och andra delegater i styrelsen säger att det inte fungerar kan jag ju inte göra annnat än tro på vad dom säger.
När dessutom de andra klubbarna, nu har jag ju bara pratat med WRIS och SbWr säger att det inte fungerar heller, så vad skall jag tro. :confused:

Jag gnäller inte, det påverkar inte mig eller mitt hästintresse för fem öre om det inte fungerar. Men om WRAS vill ha in pengar från mig för att inte göra något för mig protesterar jag. :mad:
Som sagt det man ser är att fler och fler gör All breeds tävlingar utan att engagera WRAS, varför. :crazy:
Vilka är de besvärliga förutsättningar man haft, dvs vilka förutsättningar har Syd haft som har varit svårare än andra distrikts?

Vad har din klubb (Wild Bunch) gjort för att få ihop de Skånska klubbarna i denna fråga?

Vad gäller engagemang, så tror jag att jag drar mitt strå till stacken och behöver inte känna mig som en börda för er andra hårt arbetande westernentusiaster.

Monke :angel:

Tänka sig, denna tråd efterlyste kommentarer om SQHA styrelsens "avhopp" och utan att det har varit några kommentarer att tala om så har helt plötsligt samtalsämnet blivit WRAS och deras ev. problem med distrikten. Var det ingen som tyckte nåt mer om originalfrågan? WRAS debattörer kan starta en egen tråd tycker jag!
Ninni

:o Är fullt medveten om detta och håller med dig helt och fullt Ninni. Jag hade redan kommenterat detta mitt eget inlägg, men sedan när det kom ytterligare kommentar kunde jag inte låta bli att svara. :o

Monke :)

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 017
Senast: Lycan
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
21 256
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Styrelsen i den Västsvenska ridklubben känner inte att de har medlemmarnas förtroende och hela styrelsen ställer nu sina platser till...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka