hela dagen på kliniken..

LadySara

Trådstartare
tillbringade strax över 6 timmar på klinik med min madame i fredags..

jag har juh varit lite i tankarna att ev försöka få henne utdömd. så nu åkte vi in tillkliniken för att ta reda på hur illa de verkligen vr ställt med henne.

sprang utan böjning, longerade. å vet såg tydlighälta vänster fram vänster bak å ev markerin hf.

in å böja.
hb: högt 1-2, lågt 1-2. båda går ur efter halva sträckan
vb: högt 4 lågt 4

hf: lågt markering, högt reste sig å ville inte bli böjd. men bara markeing
vf: lågt 2, högt 1-2.högt går ut efter några steg.

så vi började bedöva v bak. sår ej bort hälran.
vf får vi dock bort hältan vid bedövning kota.

bestämmer oss för att ta nya bilder. tog bilder för ca 1 år sedan.

ingen förändring i kotorna. dock hittas en förändring i glidlederna typ. en förändring som vet aldriog sett på ngng häst tidigare och vet ej vad de är. skulle ta med bilderna till några kollegor när dom skulle träffas nästa vecka. skulle sedan ringa mig.

så vi får se hur de går. de är juh iaf konstaterat att hon itne håller.. frågan är juh vad försäkringsbolaget tycker *mutter* hon går juh och har ont dygnet runt. vilket jag inte alls tycker är roligt.. vill att de ska gå fort så att hon itne ska ha ont men de lär väl ta den tid de tar.. de brukar juh ta tid..

vet itne vad jag ville med denna tråd men känner att jag behövde skriva av mig. vet itne rikgit hur jag ska förhålla mig till detta. vill dom operera ska jag då göra de?? många tankar snurrar just nu...

bedövade bort allt

Sv: hela dagen på kliniken..

Vet kan påskynda "borttagandet" om de anser att hästen lider tillräckligt.
Tror du verkligen att de kommer föreslå en operation? pratade ni om det?

hoppas du får svar snabbt iaf.

Himla trist att hon inte håller:( hoppas verkligen att ni får till en bra lösning, hon ska ju inte behöva gå runt och ha ont hela tiden...

Mystiskt med glidlederna, undrar vad det kan vara??

Förstår att det är jobbigt.
Styrkekramar från mig & Minnie!

jo jag vet att vet kan påskynda men tyvärr har juh försäkringsbolagena sin policy...

de var vet som sa att försäkriongsbolaget möjligtvis kommer att föreslå en op. beroende på vad de nu är. 2 vet som kollat på bilderna och ingen som nånsin sett ngt sådant..

jag tror inte at försäkringsbolaget kommer att bekosta en op, då de itne rör sig om allt för mycket pengar som hon är försäkrad för .. de blir då bra mycket dyrare för dom med op + eftervård mm...

så för min hästs skulle hoppas jag att de går fort.. ja gvet juh itne hur pass ont hon har.. hon är en häst som skulle jag sätta mig upp å rida och ställa upp en bana med hinder skulle hon gladeligen göra de jag bad henne om trots smärta..

mmm hon är juh en kanonhäst så de är toksynd.. med de huvet å den tekniken...

gäller bara att komma över tröskeln vilket jag juh gjort... de tog juh bvara 2-3 år...:D

jg blir nog hästlös sen ... vet itne om jag orkar köpa.. kanske blir trav vet inte...

hon är behandlad i hasen vb 2ggr tidigare..även v framkota.
är sne i sin kropp å rättas i 1 g varannan månad av ET.
hästen har varit halv knacki till å från i 1 ½ års tid.. med bra perioder å sämre perioder..

papperna är nu iaf inskickade till försäkringsbolaget.. vt har skrivit som tillägg att hästen till 99% har väldigt ont..

3 vet har tiottat på plåtarna och har kommit fram tillatt hästen INTE kommer att bli hältfri. och att hon är direkt olämplig för avel.

vet som jag hr kontakt med fortfarande trots att hästen inte egentligen är nått hon måste bry sig om, berättade att de tror att de är nått fäste som gått sönder i hasen och att de som finsn där är nån slags reparation. "pluppen" som syntes på bilderan är nästan 2 cm stor..

så nu är de dags fick klartecken ifrån försäkringsbolaget i förrgår.. så imorgon bitti åker hon till trapalanda å slipper ha ont mera....

jo men jag klarade av de bättre än jag trodde... känns skönt på nått sett .. men de är nog mest för att jag vet att hon haft ONT.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 208
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 287
Senast: lizzie
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 966
Senast: Dopy
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 644
Senast: bellala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka