Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag är inte ute efter att "sätta dit dig", utan försöker reda ut hur du tänker och varför. Med ditt resonemang försvinner alltså hälften av näringen i havren om hästen får den hel. Det borde i så fall även gälla människors mat. Om jag krossar kakorna innan jag äter dem, blir det mindre kalorier då?
Jag försöker bara få dig att förstå att du förstått fel någonstans, och det absolut inte finns dokumenterat det du påstår någonstans. Inte ens din "källa" håller med dig. Varför är du så envis när du inte kan komma med fakta?
Om det du säger stämmer är det ju rent korkat av alla som har flera hästar att inte ge krosshavre. Tänk så ekonomiskt att ridskolehästarna bara behöver 2 kg havre i kross istället för 4 kg hel havre!!
Så här är det har jag fått lära mig! Kross behåller näringen i ca 3 dagar så ska man anväända det får man ha nästan ha egen krossare eller nära till bonden eftersom man måste hämta 2ggr/vecka
Här säger du ju emot dig själv igen! Om man ska ge samma mängd i VOLYM så blir det ju inte alls samma åtgång, utan bara hälften. Eller betalar du bonden i volym?Åtgången blir den samma