Hekla islandshästsadel från Jacson

Sv: Hekla islandshästsadel från Jacson

Har däremot kollat på en gloi strl 38 i vidd & den var bred enligt mitt tycke, skulle nog snurrat runt min valack om man hade den på honom:D, eller iaf vinglat..
Vi kollade på en sån när vi var på jakt efter sadel till kompisens häst & den är FET;) iofs ganska liten i höjden.

Ditt inlägg lät ju lovande:)
Min häst är inte speciellt bred, han har snarare problem att muskla sig även om han tränas & äter rätt, ska testa krafft groov till honom nu eftersom jag tycker han tunnat ut i ryggen, han är även annars den lite smäckrare typen.

Min häst som är smäcker och lätt blir för tunn och har svårt att muskla sig, har blivit lite bättre med krafft groov 125, krafts blå (tror jag det är) müsli och lucern hackat strå, de får också tokosel 1 gång/vecka, som sägs vara bra för musklerna.

Min häst som är smäcker och lätt blir för tunn och har svårt att muskla sig, har blivit lite bättre med krafft groov 125, krafts blå (tror jag det är) müsli och lucern hackat strå, de får också tokosel 1 gång/vecka, som sägs vara bra för musklerna.

Tack för inlägget!(OT men svarar)egentligen brukar jag använda fibergi men utfodrar stoet som mest troligt är dräktigt med krafft groov 125 & det funkar, därför jag kom på att ge valacken det.
Fibergi hade inget fullfoder som jag tyckte passade en dräktig häst tyvärr.
Hästarna får krafft miner blå som mineraltillskott.

Jag frågade om hur vid Sancta Cruzen i XXW var, och fick svaret att den var 105 grader, alltså inte särskilt vid. Jag hade behövt en vidare i alla fall.

Liknande trådar

Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 350
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24