Sv: Hejsan

Hej och välkommen!
Bukes hundforum är kanon för tips och uppmuntran. :)

Också schäferägare, blir alltid stoppad av folk som säger "Åhhh vilken snyff schäfer".

Brukar svara" Jo, första schäfern jag haft som har papper på att han är snygg, tyvärr fick jag ingen hjärnröntgen med på köpet"... :cool:

hehe

men han är go och farbror blå gillade honom skarpt när jag L-testade honom för ett tag sedan

9443480.jpg

hehe Tack..

jag ska ju gå och träna bevakning ja med min vilde :)
Har aldrig träffat på en hund som är lika vild o busig och som har så mycket energi som min har..

Hej å välkommen hit:)
Jättefin vovve du har! Får man va så nyfiken och fråga vilken kennel han är ifrån?:d
Om du inte vill skriva här så kan du pm:a mig:)
/C

Gud vilket fränt namn på en hund, jag gillar det verkligen. :)

Hej å välkommen hit:)
Jättefin vovve du har! Får man va så nyfiken och fråga vilken kennel han är ifrån?:d
Om du inte vill skriva här så kan du pm:a mig:)
/C

Hehe tack..
jo han kommer från jämtland men eftersom jag har ju inte haft honom sen valp så vet ja inte vad kenneln heter men ja kan ju ta reda på de..

har du själv någon hund??

:)

Senast ändrad av en moderator:

Välkommen hit!

Vi har två hundar en schäfer som är nästan 12år och en blandisvalp (leonberger/rottweiler-bernersennen/newfoundland) som är 9veckor.

Här är mina flickor:

DSCN0797.jpg

Välkommen till Bukes hundforum!

Jag har också en schäfer, han är 2 år och jag L-testade honom i Mars och han har precis blivit gdk som provhund till väktare (jag). Var på Revinge och skulle köra upp honom för drygt 2v sedan men av någon anledning tvekade han i det dolda överfallet och blev inte gdk i det momentet. I alla andra moment gick det bra iallafall så jag var ändå nöjd! Med tanke på hur mina nerver mådde så....!

Ska du ha din hund som väktarhund eller?

En bild på min plutt:

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/IMAG0034.jpg

Tack :D Japp iaf i hanen :p Tiken springer full fart bara för att han gör det :p annars brukar hon ta det relativt lugnt :p

Hehe tack..
jo han kommer från jämtland men eftersom jag har ju inte haft honom sen valp så vet ja inte vad kenneln heter men ja kan ju ta reda på de..

har du själv någon hund??

:)
Jodå, jag har två st tjejer:D
Gabbi, sex år:
9367533.jpg

Kiera 11 mån.:
9294980.jpg

//C

Välkommen hit!

Vi har två hundar en schäfer som är nästan 12år och en blandisvalp (leonberger/rottweiler-bernersennen/newfoundland) som är 9veckor.

Här är mina flickor:

DSCN0797.jpg

åhh vilka fina flickor du har =)

så har du gjort nå speciellt me din shäfer ??

Välkommen till Bukes hundforum!

Jag har också en schäfer, han är 2 år och jag L-testade honom i Mars och han har precis blivit gdk som provhund till väktare (jag). Var på Revinge och skulle köra upp honom för drygt 2v sedan men av någon anledning tvekade han i det dolda överfallet och blev inte gdk i det momentet. I alla andra moment gick det bra iallafall så jag var ändå nöjd! Med tanke på hur mina nerver mådde så....!

Ska du ha din hund som väktarhund eller?

En bild på min plutt:

http://i39.photobucket.com/albums/e151/Lillaloppan/IMAG0034.jpg

jag har funderat på försvarsmakten.. men man kanske skulle ta reda på lite mer om väktarhunden..
du kanske kan berätta lite för mej om va som gäller för att hunden ska passa för de

Liknande trådar

Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 373
Senast: linnsan
·
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
446
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka