hej jag vet inte om tråden har kommit rätt men jag försöker ändå

P

Pamme_Jaspin

hej de är så att jag hade tänkt mig att köpe en transport men jag vet inte om jag ska köpa ett som man ska göras vid. jag ska inte ha en ny efter som jag inte kommer att använda den så ofta.

vilken transport är bra? och vilket märke ska jag leta efter?
ska jag köpa en som där är massor att göra?
vilken årsmodel är bra?
vad kostar ett släpp?

jag kan inte så mycke om transporter så jag tänkte att ni kunde hjälpa min

tack på förhand :)

Ett släp kan kosta allt mellan 5.000 - 50.000:- beroende på modell, skick, årsmodell, m.m. Om man vill ha en bra transport till hyfsat pris, som fungerar så ska man väl satsa på en begagnad i 15.000 - 25.000 kronorsklassen. Om priset ligger under där så är det ofta renovering som krävs, vilket iof kan var bra om du känner någon som kan renovera det, annars blir det bara kostsamt och väntetid innan du kan nyttja släpet.

Vad det gäller årsmodell så är det väl bra om släpet inte är äldre än 10 år iallafall, men det finns ju även äldre släp som är bra. Bara man underhåller dem.

Några speciella märken kan jag väl inte egentligen rekommendera, men jag har personliga favoriter och det är Ume, Boj, Star och Kylinge. Dessa har jag själv använt ofta och jag har varit mycket nöjd med dem, dessvärre ligger de något högre i pris. Dala-släpet är också bra, och de ligger lite lägre i pris. De är stadiga och bra på vägen, men har inte så många "funktioner" som de andra,v ilket bidrar till ett lägre pris.

Något som jag absolut inte vill rekommendera är Trane.
De är mycket ostadiga och enkla, osäkra skulle jag säga! Har även använt både nyare och äldre Trane, och jag måste säga att de har inte förbättrats alls under åren.

Hoppas att du hittar ett släp som passar dig, kom ihåg att besiktiga innan du köper något! :)

hej och tack för ditt tips den kommer att hjälpa mig att hitta en bra transport.min pojkvän och min bror kan ju renovera de om de skulle vara så. då blir de ingen trane för mig om den inte är bra vill att hästen ska trivas i sin transport tack och lov så är han lättlastad.
fins de ingen transport som man bara kan ha en häst i? eller de är inget att tänka på?

ja jag hoppas oxå jag hittar en som passar oss

Jag skulle rekomendera en Värmlandsvagn. Du får en 96 för 25000. Enaxlad. Vill du ha boggie kostar de lite till. Har haft två V-vagnen och har varit super nöjd med dem. Har nu köpt ett Ume och tycker att de är överreklamerade!! Inte alls så bra som det sägs!
Lycka till!!

okej så ume är inte heller bra? vad är felet med den?
jag har kollat lite på värmlandsvagn och star men de är lite svårt och veta vilken som passar en

ja, just det! Värmlandsvagnen och Ifor Williams är också bra. *Glömde*
Men Ifor Williams är lite dyrare, så då får man vara beredd att betala mer. :)

jag har varit inne på bukefalos annons sida och kollat på transport men jag har sett på ett par de kostar om man vill ha en bra transport.vad betalar du för ditt släpp i månaden eller om året :confused:man måste väll ha försäkring på släpet oxå ( är skit trött hjärnan orkar inte tänka)i så fall vad betalar du i försäkring :confused:

var kan man hitta beganade transporter mer än bukefalos och blocket?? kan inte så många sider

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Senast: Lavinia
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
359
Senast: Fetaost
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar