Hej jag heter Lines och jag har tjänat pengar på min travhäst.

Nebraska

Trådstartare
Japp,jag är en sån. 2008 har faktiskt gått riktigt bra. Hundra tusen har hon dragit in. Det är ju den siffran alla ser i progamet.
Alla kostnader ikring är det ju ingen som är intresserad av. Men framgångarna har faktiskt lett till att jag för första gången sen jag minns inte när har kunnat unna mig fyra veckors semster. OK,det blev ingen utlandsresan,men ändå. Att hästarna sammataget har kostat mig runt en halv miljon är det ju ingen som ser heller.Idag så ser alla de hundra tusen hon dragit in i år bara.
2007 fick jag lov att jobba VARENDA dag hela sommaren för att ha råd att betala veterinärräkningarna. Men vem är intresserad av det?
Ingen av mina hästar har någonsin varit utsatta för någon för av drivningsöverträdelse,men vem är intresserad av det?
Stoet som jag tävlar med var utdömd redan som fölunge,och veterinären rekommenderade att hon skulle avlivas. Men uppfödaren hade inte hjärta till det,utan la ner arbetet att föda upp henne på flaska. Hästen hamnade så klart efter i utveckligen ,men hon han hade fighting spirit och kämpade på. Och den viljan har hon visat på banan med. Men vem är intresserad av sånt?
Vi travfolk är ju bara ute efter pengarna.

Sv: Hej jag heter Lines och jag har tjänat pengar på min travhäst.

Hej Lines!
Gratulerar till dina framgångar,det är alltid roligt när det går bra.
Själv har jag två hästar,den ena har sprungit in 30.500kr åt oss i år.
Och det kan väl vem som helst räkna ut att det går inte i hopp,eller?
Nu står han med hovsprickor och kommer att så göra ett bra tag.
Den andra en 3årig som vi nyss köpt,han var oinkörd när han kom till oss
så det lär dröja innan han över huvud taget kommer ut på banan.
Så ja, jag har tjänat pengar på mina hästar!

Vi hästägare och hästälskare skiter väl i om vår semester innebär utlandsresa? :p;)
Jag sitter hellre med en kall cider i handen (ja,jag vet, öl hade låtit bättre - men jag avskyr det) i en solstol utanför hagen och ser hur mina fyrbenta små vänner mår kanoners där de går i sin frihet.
Det är semester för mig det. Att slappna av och slippa tänka på alla hundratusen som dessa älsklingar kostar/kostat mig.

Grattis till ett framgångsrikt 2008. Det är du väl värd. Både du och Karma så klart. :bow:

Hej och stort grattis Lines

Jag heter Humlan och har en häst (-04) som sprungit in totalt 293 000 kr och enligt den redovisade uträkningen så har hon totalt kostat ca 430 000:-

Så vi har inte gått +, men är glada ändå ;)

Grattis :)

Mina hästar har också dragit in lite pengar, men de har även *host host* kostat lite :angel:. Hur mycket mer de har kostat än jag har dragit in får jag inte reda på förrän jag bokför i april - innan dess vill jag inte veta ;).

Hej Lines!

Grattis till dina framgångar!

Jag heter Russin8 och har tjänat 12 000 på min häst, totalt! Tänk vad rik jag är då:D Nu är han en -06:a så jag måste nog lägga ut lite mer pengar på honom innan jag blir så där rik som du:angel:

Han har nog kostat de tre dubbla, men det syns ju inte;)

Men gläd dig över din hästs framgångar, det behövs nu när det är mörkt, kallt, blött och geggigt.

Men visst ja, jag glömde ju:o vi tjänar ju bara pengar på våra travmaskiner;) dom kostar ju inget...:cool:

MVH Russin8

Grattis till dina framgångar Lines!

Jag heter TJT och en av mina hästar, den enda som startade, slutade på ca 45000 in i år... OJ så glada vi över det! :) Han är våran stolthet! :love:

Han har ju självklart på de pengarna fött våra andra 6 hästar, skoningar, spån, veterinärer, diesel (som har varit så billig i år :angel:) levande föl-avgift, leasing av hästtransport, ny sele och sulky och så säkert en massa andra saker som ingår...

Så visst blir man "fet" på trav ! :)

Senast ändrad av en moderator:

Hej Lines!

Jag som fattig travhästägare/uppfödare/halvblodsägare gläds med dig för jag har inte haft en starthäst på 8 år men utgifterna finns ju där ändå som för alla andra.
Att kunna få in en slant på sina hästar, även om det ibland bara blir en "matlapp" så innebär det trots allt att man orkar kämpa på.
Kram på dig och GOD JUL!

Hej Lines,och grattis!
Jag heter via, och har en häst som har sprungit in 91 000 i år. Övriga 13 hästar i stallet har ägnat sig åt att kosta desto mer...

Hej Lines
Jag heter Corminta och har en hast som sprungit in 61000 dollar.
Jag har ocksa nio andra hastar. De har inte sprungit in en krona sedan vi kopte dem.
Alla kan ju se att jag har semester hela tiden. Jobbar ju bara sju dagar i veckan, 52 veckor om aret och resten bara latar jag mig - sa himla skont att vara rik hastagare och tranare. For det ar ju just det man ar nar man haller pa med trav. I och med att vi ar sa grymma och enbart ser till pengarna sa borde det ju iallafall finnas lite pengar att titta pa, eller atminstone ett par malar i planboken. Tyvarr flyttade de ut redan for tio ar sedan.
Vad som hande for tio ar sedan undrar ni saklart - sambon kopte sin forsta tavlings hast och blev tranare.

Hej Lines
Jag heter Corminta och har en hast som sprungit in 61000 dollar.
Jag har ocksa nio andra hastar. De har inte sprungit in en krona sedan vi kopte dem.
Alla kan ju se att jag har semester hela tiden. Jobbar ju bara sju dagar i veckan, 52 veckor om aret och resten bara latar jag mig - sa himla skont att vara rik hastagare och tranare. For det ar ju just det man ar nar man haller pa med trav. I och med att vi ar sa grymma och enbart ser till pengarna sa borde det ju iallafall finnas lite pengar att titta pa, eller atminstone ett par malar i planboken. Tyvarr flyttade de ut redan for tio ar sedan.
Vad som hande for tio ar sedan undrar ni saklart - sambon kopte sin forsta tavlings hast och blev tranare.

Den är tråden har blivit lite av en AA tråd!:eek::D
Nästan alla börjar med Hej Lines,Jag heter ..... Sen kommer bekännelsen!:D

Hej Lines!

Näää jag tänker inte bekänna något alls. Jag har ju ingen travare så min häst har förstås bara kostat pengar. STC är rasister så han får inte starta ju :cool: Och förresten är han låååångsam också!

Men jag är upprörd Lines! Det här är första gången jag sett dig skriva rena lögner på Buke!!! :eek:

Jag är nämligen nästan helt säker på att du inte heter Lines :rofl:

Grattis till framgångarna med Karma!!! Du vet att jag gläds med er när det går bra. Att ha travhäst handlar förstås inte om att tjäna pengar för de flesta men ni får hålla med när jag säger att det inte direkt är en dålig bonus i hästägandet att hästen i alla fall kan vara med och hjälpa till att försörja sig själv i bästa fall.

Det kommer ju knappast min shire att göra (om jag inte tänker köra bröllop eller något med honom vill säga). Ni har en fördel framför mig där. De gånger jag åker på trav vet jag ju att jag inte kommer att tjäna pengar - bara att jobba gratis för att det är så roligt. Ja om jag inte skulle vinna på spel då men jag spelar väldigt sällan. Fast en gång vann jag en hel hundralapp!!!

Go'kväll å grattis :)

Min häst är 9 år & har tjänat 286.000 kr(245.000kr under 2004,inte "min" då men i min vård), senaste slanten hon tog var i början på 2007 och det var hela 2.000 kr... Har även en till, som lagt skorna på hyllan, valack 7 år som gjort dryga 20 starter under 5 års tid & tjänat dryga 20.000 kr.. under sommaren 2007 tjänade han in nästan 5000 kr åt mig & jag var über STOLT!

Utöver det har jag en super vacker å go travar dam med "gammal guld-stam" som jag tar föl på, hon tjänade hela 16.000 kr under sin karriär :)

Yes, jag är dunder rik... och senaste semestern jag hade var 2004 som varade 2 veckor i norra Finland. Då var jag bara anställd & hade det tiptop.. Som egen går man på knäna utan lediga dagar/helger. Tränar i mörkret med pannlampa de dagar men jobbat dag på äldreboendet vinterhalvåret.

Vad gnäller vi över, vi lever juh en LYXtillvaro! ;)

:bow::bow::bow:
Och inte ett j...la öre kommer min plutta att dra in in till sin försörjning,,,o matte ÅKER inte heller på nån utlanssemester på flera år...Men det är ju inte för pengarna skull man har dom??? Eller???:angel: Valet är ju fritt;)

Jag har varit på flera utlandssemestrar innan jag skaffade häst! Så det där är ju gjort (försöker att låta som om jag menar det...)

Nej man har knappast häst för att tjäna pengar på den oavsett vilken sport man håller på med. Eller ja, det finns förstås de som har det som yrke också men då blir det ju lite annorlunda. De flesta av oss har ju häst för att det är underbart, jobbigt, slitsamt och ger lycka och utmattning på en gång ungefär.

Jag kan inte tänka mig att inte få pussa mulen på min kusebuse varje kväll. Oavsett om han är dyr i drift eller inte så blir han kvar med andra ord. Men inte tusan skulle det göra något om han kunde springa in en slant någon gång inte...det skulle vara väldigt välkommet.

Men det är ju ett val jag gjorde när jag valde att inte skaffa travare, så nu får jag stå mitt kast. En travare hade ju i alla fall KANSKE EVENTUELLT kunna springa in någon tusing.

Hej Lines och Grattis till framgångarna! :love:

Om vi bortser ifrån det faktum att du har en pålle som har fått vara vältränad, glad, "hel och ren" så har du även lyckats med bedriften att undvika/miniminera alla blindskär:

Tex:

*Bli bortlottad direkt i spårdragningen

*Sitta fast bakom en tröttnande lus

*Alltid få helt fel resa:
-hon ska gå på rulle
-hon ska vara med i främre träffen direkt
-hon kräver ett hårt tempo
-loppet blev för ryckigt kört
-hon fick aldrig spela ut sin speed osv osv osv

*Fick aldrig chansen
*Blev hängades i tredje
*Hatar dödens
*Körde huvudet i vingen och felade ifrån start
*Blev för ensam på slutet
*Lade bara ner verksamheten
*Hon gick med skor
*Hon gick barfota och blev öm
*Hon brunstade
*En utvändig Ludde visslade henne i sken

osv osv osv ;)

Du har inte låtit person- och hästräkningarna gå till utmätning hos Fogden!
Du har inte brutit ryggen varken i stall, under träningsrundor, på väg hem, på väg till banan fastän du nästan kroknade.

Du har inte slitit av allt ditt hår i förtvivlan men framför allt:

-Du har inte gett upp hoppet! :bow:

Hoppas att 2009 blir lika bra, eller t o m ännu bättre! :banana:

Trygg/ Som endast har tränat en häst hemmavid (med ett katastrofalt resultat :D och beundrar er som är de verkliga eldsjälarna i sporten) och haft de andra hästarna i proffsträning -så jag vågar lika lite som rökaren räkna efter vad detta har kostat!

Fast i dessa ryggdunkartider lägger jag till att Trygg skrivit en jädra massa jädra kloka inlägg på buke under året i alla fall!

Denna tråden borde skrämma bort varenda ev. penga kåt hästägare från travporten för alla framtid ;)

Som vanligt TRYGG fick du in en fullträff med ditt inlägg!! :bow:
Känns egentligen onödigt att svara efter dina inlägg, du får med allt jag vill säga på ett betydligt bättre sätt ;):love:

Inte då,klart jag blivit drabbad av det. Annars hade det så klart varit en nolla till på siffrorna :angel:.

Grattis Lines!!!!
Du måstet ju berätta att uppe vid dig så syr man hästar med guld-tråd :angel:

Själv heter jag Naffa och är dum i huvudet.:eek:

I stället för att ha ledigt på helgerna och supa skallen av mig, eller för att gå på Åhlens och handla snygga kläder, snygga ridbrallor och fräsiga hästtäcken så har jag en travhäst..

Strax 4 år, med gammal halvrysk stam, växer fortfarande och har faktist gått premie.
I övrigt är det jättekul att man i alla fall får vara med på STC infot med namn och allt som HÄSTÄGARE!!
Fast det kostar över 7000 i månaden att få vara med där.. :o

Mamman gick skapligt och fick in över millen men dom pengarna fick förra ägaren som han har lagt ner på diverse minusprojekt i hästbranchen...

Tänk va??
Kom just på varför julklapparna under granen är från billiga Nisse och inte NK :angel:

AM

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka