C
connie
jag har en 10 år gammal arabvalack som ja haft nu i snart tre år o för de mesta så gå de inte att galoppera!!! han bara tramsa runt byter galopp bak o bara vill rusa fram,han kan ta en tio bra galopp steg i början sen börja han stressa upp sig o bara sparka bakut o flytta runt mig på sittbenen..ja ha ute massörer ofta,ha köpt ny sadel som e sydd för honom för 17 tusen!! o rider lektion för dressyr tränare ofta men de spela ingen roll.. ja försöker o sitta ner i galoppen utan stigbyglar o bara slappna av men man orka inte hur länge som helst men de gör han..lätt.. de e inte för att han inte ha muskler som han inte kan bära sig för de e de inte,utan nu e han så stark att han kan typ göra va han vill o ja orka inte hålla honom..han e m känslig så de e inte så att ja håller i honom för hårt o att han bara tramsa runt på stället för de..han ta bara upp huvudet o sticker me mig..ja ha kollat tänderna o han e jätte fin där,ja red på bet innan men nu rider ja på hackamore för han slappnar av mycket mer med det..kan gå i lägre form.. ja håller på att köra inhonom nu o e snart klar mest bara för att få något annat o tänka på o för att de e bra för ryggen o tömkörning e super bra!jag e helt desperat efter hjälp kan någon något knep som kanske kan funka o få honom att gå i lugn galopp, i form..ha provat allt känns de som!!! mvh från lilla jag...
Senast ändrad av en moderator: