Red_Chili

Trådstartare
Jag har varit borta härifrån ett tag, de flesta av er har väl säkert inte ens noterat det, men nu känns det okay att komma tillbaka och då uppdatera lite med vad som hänt här.

Det som först bör nämnas gäller min älskade tant Zala. Hon finns inte längre här hos oss... Den 11/5 fick hon lämna det här livet, men hon fick i alla fall ett så bra slut som möjligt. Bara en vecka innan så var vi på riktigt lång promenad i sandtag där hon fick strosa omkring lös och hon var rätt pigg fram till slutet. En onsdag började jag fundera på om det inte var dags för henne att lämna oss, på torsdagen kändes hon segare och på fredagen ringde en vän veterinären och så åkte vi in akut. Jag var med henne hela tiden, låg och kramade henne på golvet på en filt tills allt var över och vi hade sällskap av en god vän och min Wahidah.
27146_1330533039.jpg

Hennes dotter Wahidah lever och mår bra. I april var vi på en lure coursing-tävling där hon blev 4e bästa tik, men på samma poäng som 3an som plockade certet.. (De har ett visst sätt för att skilja hundar med lika poäng åt så att det fungerar med cert osv). Den 1/7 är det dags för nya äventyr, då debuterar vi i rallylydnad och som vanligt med lydnad kan det gå precis hur som helst när man har vinthund.. Sedan blir det två utställningar och en till lure coursing-tävling i slutet av juli. Jag längtar som en tok, för nu är hon verkligen på topp.
28680_1339431515.jpg

Så kan jag passa på att avsluta det här lilla inlägget med en liten nyhet ;) Jag har nämligen en ny hund här hemma. Det var inte alls planerat att bli så, men en bekant fick trubbel hemma och trodde att hon skulle behöva omplacera sin saluki. Vi löste det istället så att hunden kom hit, och här ska hon bo fram till augusti.

Denna lilla hund heter Minah, är halvsyster med Wahidah (samma pappa) och dessutom dotter till Fein som jag lånade hem för många år sedan. Minah är 9 månader gammal och en otroligt rolig liten hund. Tuff, tokigt glad hela tiden, modig och sprattlig, precis sådär som en unghund bör vara. Dessutom är hon superkelig och fungerar hur bra som helst ihop med Wahidah.
Minah.jpg

Rastgardsbus.jpg

Så ja, hej igen! Nu är er vinthundstok tillbaka i forumet.

Sv: Hej igen!

Välkommen tillbaka, jag har undrat vart du har hållt hus :bump:!!

Söööööt liten ny :love:

Jag har funderat på vart du har hållit hus men jag råkade på din blogg så jag har följt era äventyr ändå. Beklar verkligen Zala :(

Du är efterlängtad! Läst din blogg..
Beklagar förlusten av din fina vänn!
Kul med en tilk hund att hitta på skoj med, hoppas allt flyter för dig och vovvarn!

Jag har också undrat var du varit och anat att något tråkigt hänt. Fina Zala, stolt över dig som tog det tunga beslutet!

Hoppas vi kan ses något i sommar och lycka till på alla nya äventyr med både Wahidah och Minah (supersnygg :love:)!

Tack alla :D Kul att man varit lite saknad ändå ;)

Just att ta beslutet för Zala var något av det absolut svåraste jag varit med om, och nu går jag dessutom runt med konstant dåligt samvete för alla hundar jag velat hjälpa men aldrig kunnat hjälpa. För när jag tittar tillbaka så ser jag ju ändå att Zalas liv blev väldigt väldigt bra. Några dagar innan jag var tvungen att ta bort henne så tänkte jag lite på hur jag skulle kunna göra sista tiden så fin som möjligt. Vissa går ju lite extra promenader med sina gamlingar, ger dem extra god mat, gosar med dem lite extra osv. Jag insåg att jag inte kunde göra något sådant, för hon hade redan allt sånt där. Allt hon kunde önska förutom en egen hare att jaga, och det kunde jag såklart inte ge henne :p Så på så sätt känns det ju bra ändå. Men fy vad jag vill ha tillbaka min tant...

Det är lite tur att jag har Minah att fokusera på nu. Hon är verkligen en rolig liten saluki. Någon egen, ny hund blir det dock inte förrän om (förhoppningsvis) 2 år. Jag har ju funderat mycket(!) på att ta någon annan ras än saluki sedan, men alltså.. det går ju inte. JAG kan inte ha något annat än min älsklingsras. Det hade bara varit fel. Så nu sitter jag mer än någonsin och kollar runt på planerade kullar, kikar efter intressanta omplaceringar osv.

Och Malibu_Stacy, jag ses gärna i sommar! :bump:

beklagar sorgen, det känns i hjärtat att veta att Zala inte är med oss längre.
men, trevligt att ha dig tillbaka, och jag hoppas du och din nya lilla tjej ska trivas ihop (och självklart berätta om era äventyr här :) )

Du är varmt välkommen tillbaka!
Nog har vi märkt att du varit borta, men jag visste att du hade dina skäl (genom Disen).
Beklagar verkligen sorgen över fina Zala <3

Himla tråkig med Zala :( Hade mina aningar när jag såg på fb att du tagit hand om M.

Välkommen tillbaka efter pausen :)

Välkommen tillbaka :)

Kommer sakna alla bilder på din vackra tant :(
Har sedan länge insett att jag inte är någon vinthundsmänniska egentligen, så får ju nöja mig med att titta :)

/Camilla

Tack igen :)

Och Zalabilder finns det gott om, så jag kan slänga upp ett gäng trots att hon inte finns här längre.. Fina, fina tant.

De här är nog så nya att jag aldrig visat dem här på buke iaf:
70486_1332785448.jpg

Zala_ville_ha_godis.jpg

Med sin "pojkvän", hennes absoluta favorit-salukihane som hon hann träffa en gång till, i april. Det var då två år sen sist de sågs.
48947_1335216798.jpg

48969_1335216806.jpg

76235_1335216811.jpg

Zala.jpg

Välkommen tillbaka och jag beklagar förlusten av Zala. Hon var verkligen en hund som man lade märke till, även om man inte kände er...

Underbara bilder, både på Zala, Wahidah och Minah...

Beklagar sorgen :(
Men skönt att hon hade det bra till slutet ändå.

De ser superfina ut alla tre :love:

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 250
Senast: squarepants
·
Övr. Hund Idag fyller Al-Dabarans Z-kull 11 år :D Jag vet inte riktigt vilken av valparna på bilden här ovanför som faktiskt är Zala, men tippar...
Svar
15
· Visningar
1 698
Övr. Hund Nu har min älskade unga dåre, Wahidah, äntligen tävlingsdebuterat på något "riktigt" (dvs, annat än utställning och inte inoff... 2
Svar
22
· Visningar
2 079
Senast: Mysgrisen
·
Övr. Hund Så var det dags för mig att skapa en tråd om hund och katt.. Det är nämligen såhär: Min mor har en katt. Jag och hundarna hälsar på...
Svar
18
· Visningar
1 685
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka