• Körning
  • Trådstartare Trådstartare fluffagget
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 210
F

fluffagget

hej är det nån mer som går naturbruksgymnasium där det är körning i utbildningen blir lite nyfiken på hur d e på era skolor??!!! :banana:

Hej!

Jag gick på ett naturbruksgymnasium där jag lärde mig köra häst, skolkörning. Jag hade inte tillräcklig utbildning i ridning så det var lättare att lära ut häst körning istället! Men det var kul!
De andra som hade ridning fick prova på att köra häst, men jag fick köra istället för rida.

M. v. h. Lisa :)

Jag håller med ovanstående. Jag har oxå pluggat naturbruks och med inriktning häst. Vi fick möjlighet att välja inrikting körning eller ridning! Jag valde då ridning men körde en hel del ändå!
Vet att det finns bla i Umeå på deras naturbruksgymnasium så man kan läsa inrikting mot trav! ;)

okej vart gick du någonstans?? vad var det för hästar ni körde med??

Jag gick uppe i Västerbotten, ett råd är att du kollar: www.naturbruk.org där finns alla skolar och info om dem, skolornas privata hemsidor osv...

Liknande trådar

Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: Velig
·
Hundavel & Ras Hej, Ni med erfarenhet av spaniels som jagar och/eller kör prov. Vad har ni för typ av spaniel? Vad skulle ni säga är skillnaderna... 2
Svar
20
· Visningar
1 766
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 141
Senast: Cattis_E
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 185
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommartid
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Högerregeln

Hund, Katt, Andra Djur