Heimir frá Vatnsleysa kommer till Sverige!!!

ThereseF

Trådstartare
:banana: Svart konstantskimmel (färgväxlare). Finns vad jag vet bara 3 godkända hingstar med den färgen. Superfin!

Sv: Heimir frá Vatnsleysa kommer till Sverige!!!

Är det inte han som springer på bilden för Agria djurförsäkring tillsammans med ett skäcksto med föl?

jag vet att han ska till danmark också men tror inte han ska betäcka andras ston då utan hingstägaren kan hämta ston i danmark och köra de till hingsten (som är i sverige då). om man inte kör själv förstås.

ThereseF: Ja, det ved jeg. Jeg var til åbent hus på Kvarnbacka sidste mandag. Der snakkede vi med Johan...

Det ville være jætte cool om han kunne stationeres til Danmark et år. Lad os få at se. :rofl:

Antar hemma på Kvarnbacka. Jag hörde med talas om honom eftersom en kompis var på Kvarnbackas öppet hus och jag som är väldigt förtjust i Glampi blev ordentligt intresserad! Men jag tror inte jag betäcker med honom i år eftersom det inte stämmer med mina planer. Men kanske om 1 eller 2 år. Gillar Tims Tjaldur också och han står med på önskelistan någon gång. Och Gaukur. Och så har jag 3 egna hingstar. Stona skall räcka till också och sedan kan man ju inte ha hur många som helst heller...!!!

Mestadels av tiden skall han säkert vara på Öland.
Där har de de finaste hagarna och i princip alla sina egna ston.

/Åsa

Så BRA med en konstantskimmelhingst :banana: :banana: :banana:

Jag ÄLSKAR när folk "härmas" med att ta hit fina färghästar :D

(och hur kräsen är man då när man surar lite för att han inte verkar ha fått med sig Glampis bukskäckanlag :crazy: det hade ju nästan varit för bra för att vara sant.. )

Fast jag är mer ute efter Glampis otroliga smidighet och svarta grundfärg. Jag är ju ingen skäckfantast (och har sålt alla skäckar jag haft) och konstantskimmelfärgen tycker jag inte är så märkvärdig, även om den är udda och definitivt bör bevaras. Så jag är nöjd med en helsvart avkomma med Glampis smidighet och rörelser! Skall jag vara helt ärlig gillar jag lite vita tecken i ansiktet också så det hade ju inte varit fel, men bukskäckar brukar inte ha någon trevlig teckning med alldeles för mycket vitt, särskilt i ansiktet! Men det är min smak! Och givetvis skall färgen bevaras!

Kul att det kommer en hingst från Island med lite ovanlig färg! Färgväxlare är ju inte så tokiga.:smirk: ;)

Citat: "Du vet väl att Glampis helbror Arnar frá Vatnseysa finns i sverige?

http://www.bedvardsson.se/"

Ja det vet jag men jag tycker inte alls han är lik Glampi och är inte så intresserad av honom alls...

Jag avlar inte på stam utan på individer. Två helsyskon kan i teorin har fått totalt motsatta anlag och vara totalt olika! Jag behöver bara se på mina egna två söner tex! De är väldigt olika både fysiskt och psykiskt och de flesta skulle inte gissa att de var helsyskon! Glampi är jag intresserad av för jag har älskat honom som individ sedan jag såg honom första gången på Landsmót 1998 och det är de gener han bär som visar sig i hans individ som jag är intresserad av! Så därför är en Glampison mer intressant än en helbror till honom. Och islänningarna sålde ju inte Glampi utan helbrodern och det finns säkert en anledning...

Senast ändrad av en moderator:

Dra åt h-vete vad snygg han är!!:love: Aldrig sett förut! Ja då behöver jag inte leta vidare efter hingst till tjejen då....:)

är glampi 4 el 5 gångare?

Heimir er lige blevet kåret på Island. Desværre manglede han igen kun 0.01 for at komme i 1 klasse. Han er gået op i rideegenskaber, men hans hals på 7.5 hvor han før fik 8 har trukket ham ned i bygning. Øv. Men han er jo lækker alligevel!!!

Hans nye kåring:

Bygning

Hoved 8
HalsMankekamSkuldre 7.5
RygKryds 8
Proportioner 8
Benkvalitet 8.5
Benbevægelse 7.5
Hove 8.5
Hårpragt 8
Bygning 7.99
Rideegenskaber

Tölt 8.5
Trav 8.5
Pas 5
Galop 8.5
Vilje og sind 8.5
Form u. rytter 8.5
Skridt 9
Rideegenskaber 7.99
Langsom tölt 8
Arbejdsgalop 5

I alt 7.99

Hans tidligere kåring:

Bygning

Hoved 8
HalsMankekamSkuldre 8
RygKryds 8
Proportioner 8
Benkvalitet 8.5
Benbevægelse 7.5
Hove 8.5
Hårpragt 8
Bygning 8.11
Rideegenskaber

Tölt 8.5
Trav 8.5
Pas 6
Galop 8.5
Vilje og sind 8
Form u. rytter 8
Skridt 7
Rideegenskaber 7.9
Langsom tölt 8
Arbejdsgalop 8

I alt 7.99

Hvad siger i????

Såg att du skrev att han fick 5 för pass på en bedömning och sen 6 på den andra. Är han fyrgångare bara det att du råkade skriva en 6 istället för en 5, eller är han femgångare med dålig pass?

Liknande trådar

Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
652
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Squie
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka