C

Crazy Deluxe

åh, jag vet inte vad jag ska göra :confused: hur jag än gör känns det som att det blir fel. jag har ingen transport, kan inte ta ut tränare för det finns inget ställe att träna på, bara skogen. känns som att allt jag gör bli fel hur jag än försöker förbättra det. det finns väl inte tränare som orkar följa med ut i skogen ;)
 
Sv: heelp

Har du läst tråden "Rubricering av inlägg" på Bukefalos-hjälp?:angel:

Jag har för övrigt inga bra tips, förutom att hitta någon liten plätt du kan rida upp en volt på, i hagen eller på nån äng en bit bort kanske?

Då borde det inte vara någon omöjlighet att få dit en tränare.
 
Sv: heelp

Crazy Deluxe skrev:
åh, jag vet inte vad jag ska göra :confused: hur jag än gör känns det som att det blir fel. jag har ingen transport, kan inte ta ut tränare för det finns inget ställe att träna på, bara skogen. känns som att allt jag gör bli fel hur jag än försöker förbättra det. det finns väl inte tränare som orkar följa med ut i skogen ;)

Ilandsproblem..;) Jag har inte heller någon transport för tillfället, däremot så finns det ställe man kan hyra trailer på om man nu skall iväg.
Jag har ingen paddock...jo jag har gjort en gräspaddock på en gammal vall och den fungerar alldeles utmärkt att rida i och till och med löshoppa i, jag har ridit in min unghäst i stort sett utan paddock tidigare.
Det finns alltid möjligheter bara man har lite fantasi :)
 
Sv: heelp

det låter som om du behöver lite pepping i ridningen! Har du nån kompis som du kan ha med ute till att börja med så ni kommer igång ordentligt?
man hjälpa varandra fantastiskt mycket bara genom att titta på varandra för då ser man så mycket bättre.
Det kan hhjälpa till lite i inspirationen.
OCh - tänk på att många dressyrryttare på hög nivå tränar ute i skog och mark. galoppslalom bland tallar, skänkelvikningar på vägen övergångar och allt - allt kan man göra ute!
Lycka till!!!
 
Sv: heelp

Tack för svaret i den här och i den andra tråden :)

Alltså, jag känner mig som en djurplågare av en anledning nu :cry:

Trodde aldrig att det kunde bli såhär fel och att jag kunde misstolka en häst så.. :(
 
Sv: heelp

Jag kan komma upp till dig vid tillfälle om du vill.
Från mig till Rimbocentrum tar det ca 20 min.
 
Sv: heelp

Jag vet precis hur du känner dig. Innan betet stod jag i ett stall där jag inte hade någon möjlighet till att träna på, hade en ynklig sandbana som min häst inte ens kunde galoppera i, någon skog fanns inte heller.
Till 1 september nu så flyttade vi till ett annat stall, dock dyrare än det innan men klart värt pengarna, nu har vi mängder med skog, två paddockar och ett ridhus:angel:
Kan du inte byta till ett annat stall där det finns mer ridmöjligheter?
 
Sv: heelp

känner igen mig i TS problem
fast jag har tagit tag i skiten och åker i väg enkel väg alltså 11 MIL
men ibland känner man sig som en IDIOT:crazy: :crazy:
när inget går som man vill.

men nåå jag ska vara stolt
från att jag mer eller mindre suttit och spottat grus
i stället för på häst ryggen

kan jag nu med hjälp av tränare och även en god vänn :love:
både skritta trav och galoppera i någotsåånärt trevlig tempo även skänkelvikningar och påbörjade öppnor och slutor

jag kan rida ute i skogen

jag kan lasta min häst

jag kan rida ute på en trafikerad väg

så jag är nog inte såå dum i alla fall
 
Sv: heelp

Känner du ingen som har en transport du kan låna för en liten slant i månaden? Finns det ingen i närheten som åker och tränar, så att ni kan åka tillsammans? Om du har en relativt platt hage eller liknande så kanske du kan sätta upp ett litet staket och vips...en ridbana och tränaren kan komma ut.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 603
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 511
Senast: Svartkatt
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp