Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Heartbreaker has been leading the jumping index for atleast the last three years and he appears to be becoming the leading jumping and breeding stallion of the 21st century. The oldest offspring of Heartbreaker, performed at the very top (1.50 m.)with phenomenal results, at only 8 years old. The 7 year old offsprings of Heartbreaker are already winning national (1.35 m.) competitions.
By 12 years of age, Heartbreaker already had more than 10 approved sons, among them the superb jumping stallion Orlando. Heartbreaker leads the jumping index with a staggering score of 168 points!
Läcker herre. Jag sitter och hoppas på att Eklundas Undercover (Heartbreaker-Carthago-Voltaire-Nimmerdor), kommer visas fram igen.
När jag såg honom, hoppade så man fick rysningar ned till svanskotan! Men det var ju en stund sedan nu....
mvh
Det finns ganska mycket om Heartbreaker om du söker på Google med rätt sökord (provade bara snabbt hans namn och Stallion och fick massor av träffar).
Han står på detta stall: www.team-nijhof.nl
Där finns fakta, stam osv, dessutom även film på honom att ladda ner om du har en snabb uppkoppling (15MB). Om jag inte misstar mig är det samma som på Eklundas dvd.
Jag har ridit tre avkommor efter Heartbreaker. Det var hyfsat trevliga hästar men framförallt "hoppade dom hus". Två av dem var lite överdrivet "tittiga" och den tredje lite vass i skallen. Alla var i den övre storleksklassen och ngt åt det grövre hållet. Dom blev alla tre sålda relativt snabbt så jag fick inte så mycket större uppfattning om dom än så. Det var olika mammor och dom var 5 och 6 år gamla. Inga ridskolehästar kanske men fina tävlingshästar, med "rätt gnista".
Vad olika det kan vara! Har ett litet Heartbreaker-sto hemma och är nog det snällaste och mest lätthanterliga jag träffat. Liten (165) och smäcker är hon också. Har inte hunnit se vad hon kan i hoppväg än men det ska bli spännande..
Tror faktiskt att du har ett undantag för de jag sett har också varit åt det grövre hållet. Inga fullblodstyper direkt.
Inte sagt att de inte kan vara topp hästar ändå
Tycker inte Heartbreaker själv ger nåt grovt intryck...den där halsen undrar jag om den inte delvis ser ut som den gör pga av felridning-den ser helskum ut...jag tror han fått en "fetmuskel" av felridning (?).
Har inte sett några avkommor med dåliga halsar direkt...inte de jag kollat in åtminstone...men de har ju varit efter goda märrar förstås.
Fölen har sett väldigt fina ut...även äldre hästar.Orlando är ju kraftig men det beror nog mer på Darcoblodet där bakom.Kan ju vara som så att Heartbreaker kanske ger kraftiga avkommor - när det finns kraftigt bakom stoet?
Jag menar att han kan ha varit det i sina ungdoms dagar klanske...vet inte vem som ridit honom från början?Vet bara att får de en sån där felaktig jättemuskel på underhalsen så är det nästan omöjligt att rätta till om de varit ridna så ett bra tag.Men han skulle lika gärna kunna vara krubbbitare och få den muskeln på så sett...han behöver inte ha varit felriden heller.Det var bara en fundering.
Undercover är enbart 163 cm så han är inte heller stor, har en ganska kort, brett ansatt hals som just är kraftig på underkanten, har honom i bakgrunden på en del av mina bilder från kvaliteten men hittar dem inte nu, skall kolla om jag hittar dem sedan så kan ni själv se hur hans hals ser ut, svårt att förklara.
Visst kan det vara så att han har underhals...tycker bara den ser lite skum ut på honom för att vara naturlig så att säga.
Jag kan dock inte påstå att de hästarna jag sett efter honom haft det alls...nästan tvärtom istället.Men som sagt det har varit mkt gott material på mödernet.
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästmänniskan Jag saknar hästägandet! Trodde jag skulle köpa ny häst i höstas, men var inte redo. Tog bort min tidigare häst innan de skulle stallas...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.