• Avel
  • Trådstartare Trådstartare maria_b
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 8 712

maria_b

Trådstartare
Vad tycker ni rent allmänt om hingsten Heartbeat? Hur gamla är de äldsta avkommorna och är det nån som sett några ovh kan reflektera lite över hur de ser ut? Nån som sett Heartbeat i verkligheten och kan uttala sig över temperament, hoppteknik, gångarter och exteriör? Jag har läst på hans hemsida men skulle vilja veta hur han uppfattas av andra. Vilken typ av sto kan han tänkas vara bäst att använda på? Någon som vet om han lämnar grovt? Finns det nån film på honom nån stans? Bilder förrutom de på hemsidan? Många frågor men hoppas få svar på en del iallafall!:bow:

ps. Någon som vet hur mkt han betäckt i Sverige`?

Sv: Heartbeat

har du varit inne på stall Cajus egen hemsida? http://www.cajus.dk
Där finns även video. Lite intressant när man tittar på alla deras hingstar är att de överhoppar sig på samma sätt när de är filmade på hemmaplan, kanske är de framridna med vikter vad vet jag. Men hoppar som sjutton gör de allihop.
Har tyvärr inte sett några avkommor, men det är en trevlig hingst med toppenstam, eftersom jag har ett lite tyngre sto så tilltalas jag mer av Camargue och Quinton (som inte är godkänd i Sverige ännu) när det gäller deras hingstar.

Heartbeat har bara 11 registrerade avkommor i Sverige hittills och de är alla födda 2007.

Tack! den sidan hade jag inte sett. Tyvärr så blir bara filmerna på hemsidan bara en enda blaskig röra i olika färger:confused: Är det min mediaplayer det är fel på eller blir det så för er med??

Jag har dräktigt med Heartbeat i år och väntar föl kring den 20 maj. Har sett honom i Falsterbo som 5 och 6-åring samt på unghäst VM-07. Det är en mkt vacker rörlig häst i alla gångarter med ett stort hopp! Nej, inga VIKTDAMASKER användes vid dessa tillfällen vilket alla vet är förbjudet, Enl Rykten så får denna ryttare alla hästar att hoppa så...Men är det Fel? Cardento utan Peter, vad hade den gjort? Förmodligen 8 fel i 1.40, frekvent...Det betyder inte att hästen är dålig, men att en bra ryttare kan förvalta och ta tillvara på en bra hästs egenskaper. Jag tycker att du skall kolla in Cosmeo DVH på Stald Cajus hemsidas video...WOW; den är troligtvis bara 3.5 år när den hoppar denna bana för den skall koras nu i Mars i Herning, många tror att det blir en "Flöje hingst" dvs topphingst på premieringen. Hästak tar in denna oxå i år, och ibland kan det ju löna sig att vara först om det visar sig att den blir bra!?

Tycker att man skall tänka på att ha ett sto som är lätt i typen om man skall använda Heartbreaker blodet.

De avkommor jag sett efter just honom har alla varit väldigt stora i sitt framparti. Min granne har förkärlek för just det blodet så en hel del har jag sett. De flesta har varit åt det grövre hållet

Jag har dräktigt med Heartbeat i år och väntar föl kring den 20 maj. Har sett honom i Falsterbo som 5 och 6-åring samt på unghäst VM-07. Det är en mkt vacker rörlig häst i alla gångarter med ett stort hopp! Nej, inga VIKTDAMASKER användes vid dessa tillfällen vilket alla vet är förbjudet, Enl Rykten så får denna ryttare alla hästar att hoppa så...Men är det Fel? Cardento utan Peter, vad hade den gjort? Förmodligen 8 fel i 1.40, frekvent...Det betyder inte att hästen är dålig, men att en bra ryttare kan förvalta och ta tillvara på en bra hästs egenskaper. Jag tycker att du skall kolla in Cosmeo DVH på Stald Cajus hemsidas video...WOW; den är troligtvis bara 3.5 år när den hoppar denna bana för den skall koras nu i Mars i Herning, många tror att det blir en "Flöje hingst" dvs topphingst på premieringen. Hästak tar in denna oxå i år, och ibland kan det ju löna sig att vara först om det visar sig att den blir bra!?

Det är ju skönt att höra att de alltid hoppar lika bra. Reagerade bara när jag tittade på alla hingstarna i följd och de alla överhoppade sig så enormt på ganska likartat sätt, men det kanske är ryttaren helt enkelt. Att något är förbjudet betyder inte att det inte förekommer.

Cosmeo är fin och hoppar verkligen super, men jagb undrar om inte han är lite på gränsen till lågställd? Han liksom de andra hingstarna på hemsidan står ju på pall med frambenen på exteriörbilderna och det blir ju lite missvisande. Jag försöker att föreställa mig hingsten utan pall och då tycker jag inte att frambenen är speciellt långa. På mitt sto vill jag gärna ha en långbent hingst. Någon som har en bild ¨på Cosmeo där han står utan pall?

Jag kan ju också nämna att hetaste kandidaten till mitt sto för tillfället är Cartier, men eftersom jag inte är 100 säker så vill jag även kolla upp andra hingstar:idea:

Okej! Jag misstämnkte det och i sånna fall går han nog bort. Mitt sto är väl inte jättegrovt men jag föredrar lite ädlare men långbenta hästar och eftersom hon har lite tyngre i stammen så kanske det inte är optimalt. Fjolårets föl efter CG är dock ganska ädel.

Mvh Maria

Jag håller med dig till fullo vad gäller att även om det är förbjudet så är det nog en del som gör det ändå...

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 437
Senast: moonstruck
·
Avel Hej! Letar just nu hingst med naturlig betäckning då stoet är knepigt och ej visar brunst och jag verkligen vill få henne dräktig i år...
2
Svar
28
· Visningar
5 413
Senast: poloplayer
·
S
Avel Hej! Funderar på att betäcka med den fina hingsten Heartbeat DVH. Skulle gärna vilja veta lite mer om hur hans avkommor blir som...
Svar
2
· Visningar
1 623
Senast: Emsan
·
Avel Har börjt kolla på hingst inför årets betäckning och hittade hingsten San Amour. Tycker han ser trevlig ut på videon på Schockemöhles...
Svar
8
· Visningar
3 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka