• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Idahhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 3 645
I

Idahhh

Hejhej =)
Efter mycket sökande, machande och jämförelser mellan för- och nackdelar hos en rad olika hingstar har jag nu bestämmt mig. Till våren ska mitt sto betäckas med den fantastiska hingsten Heartbeat. Har kommit fram till att detta är en hingst som passar mitt sto bra exteriör mässigt.
Men så är det så att jag har inte en blekaste aning om hurdana avkommor denna hingst lämnar. Han är ju ganska "ny" om man säger så. Som sagt: Är det någon som vet hurdana avkommor Heartbeat lämnar? I temperament, kapacitet mm. Skulle bli glad för svar. =)

Sv: Heartbeat

Är det absolut ingen som vet något om Heartbeat? Han är e. Heartberaker.

Det ända jag vet är vad som står på hans hemsida (eller ja den Svenska importörens...)
Han har ju onekligen riktigt bra poäng.. :D Han är väl bland de hingstar som fått mest 10or gissar jag..

Jag pratade med importören i våras om just Heartbeat och han ska tydligen ha riktigt bra sperma kvalité och ett bra temprament.
Kostar 5000 i språng och 5000kr vid 90dygn vill jag minnas. Exkl moms så klart.

Vill även minnas att jag läste nåt i ridsport om att han hade fått flera diplom föl och seger föl på utställningarna i Danmark, även möjligt att det var nån i Sverige men som sagt jag minns inte helt.. Men snygg är han!

Rätt ung också så det ska bli intressant o se vad han visar sig kunna göra i sporten i framtiden.

Han vann danska 6-årschampionatet i hoppning nu här om helgen!

Joo, visst e han en riktig snygging. Han är himla trevlig att titta på :)
Kul att han vunnit 6-årschampionatet nu :)

Men det är ingen som vet hur fölen blir? Temperament å så? :)

Jag har en avkomma e:Heartbeat som på bilden är ca 4 månader. Hon är snygg, stor med mycket resning och hon har bra trav och galopp. Det är en snäll fölunge med mycket nerv och känslighet. Jag har två avkommor e:Orlando också och jag tycker att de är ganska lika i sitt temperament dvs snälla men känsliga. Det är olika möderne.
Jag kommer nog att använda Heartbeat igen.
/Coj

penrose5.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Hans avkommer är ju så unga så det är svårt att säga hur de blir. I mars kan jag återkomma med lite mer info när River har fölat.

är också nyfiken på de fölungar han gjort hittills. någon mer som har bilder/fakta?
vi tänker troligen använda honom på vårt cortez-sto till våren.

Har betäckt i år med Heartbeat. Skulle fått en i år men hon tog sig ej förra året :( Men vad jag har fått veta av sperma importören så är både han själv och hans lite äldre avkommer utomlands väldigt trevliga i psyket.:)

Väntar på spänning efter min mycket efterlängtade bebis som kommer i mars :love:

Jag kan också återkomma till våren när mitt Norson-sto har fölat med Hearbeat. Hon är beräknad till 13/5.
Min seminstation sade att de har nästan aldrig sett så bra sperma som Heartbeat's. Den hade nästan 100% motilitet (rörlighet hos spermierna) och de fick alla dräktiga utan problem.

A

*KL*
Jag fick se bilder på en avkomma, ett sto:love: Väldigt vacker och elegant. Det lutar åt Heartbeat till mitt avelssto nästa år

Det låter som många är väldigt positiva till Heartbeat. :)
Riktigt fint föl med. :) Såg riktigt trevligt ut ;)

Återkom gärna när era ston fölat. :)

Jag väntar oxå föl e. Heartbeat, ber fölning ca 20 maj-08.
Stoet är e. Irco marco-Crown Pointxx-Qantasxx.
Har sett Heartbeat som 5 och 6-åring i falsterbo samt på unghäst VM-07. Han är en jätte snygg hingst med bra typ och storlek, Med en Super intressant härstamning och en fantastiskt fin galopp. Verkar ha bra ridbarhet och inställning till tävling, hoppar dock ibland lite utan ryggverksamhet men kan ju oxå bero lite grann på ryttarens hand...Fölen i Sverige verkar fina, fick ett högt bed föl i Jönköping, Värnamo? Träffade ägaren till detta i samband med Breeders på Flyinge och dom var mkt nöjda och glada...
Blir spännande och se vad som kommer...

Liknande trådar

Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 676
Senast: Freazer
·
Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
4 035
Senast: Novali01
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 510
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 824
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka