TantAgda

Trådstartare
Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte har en aning!

Nedan är vad vi själva vid snabb diskussion kom fram till men är det något mer vi bör tänka på vid inköp?

Kvalité!
Inte inear då vi är flera som ska använda samma!
Bra batteritid!

Någon kanske tom har tips om någon bra produkt?

På mitt förra jobb satt jag och svarade i telefon hela dagarna med ett headset. Att bara ha lur på ena sidan var viktigt för mig så jag kunde höra kollegor samtidigt som jag var i telefonen. Såklart att den var trådlös så jag inte var fast vid kontorsstolen. En annan viktig sak var att kunna svara I telefonen och sänka och höja volymen med knappar på headsetet.
Den ska också sitta skönt, inte för hårt. Också viktigt att den var justerbar över huvudet och att mikrofonen gick att höja upp över huvudet.
Minns inte vart jag beställde det, borde vara från Lyreco.

På mitt förra jobb satt jag och svarade i telefon hela dagarna med ett headset. Att bara ha lur på ena sidan var viktigt för mig så jag kunde höra kollegor samtidigt som jag var i telefonen. Såklart att den var trådlös så jag inte var fast vid kontorsstolen. En annan viktig sak var att kunna svara I telefonen och sänka och höja volymen med knappar på headsetet.
Den ska också sitta skönt, inte för hårt. Också viktigt att den var justerbar över huvudet och att mikrofonen gick att höja upp över huvudet.

Tack!
Många bra input

Håller med. Ett öra är att föredra om man vill höra andra och inte behöver "störa ut" övriga eventuella höga ljud.

Senast ändrad:
Jag har haft både med sladd och utan.
Pratar man mycket i telefon typ växel fördrar jag ett öra
Sitter man i möte på båda öronen så man inte blir störd

Hade ett som liknar Jabra PRO 920

Jabra Evolve 65, men ta den med dockningsstation, när de inte används och på nätterna så laddas de per automatik när de sitter på dockan. Trådlösa givetvis!

Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte har en aning!

Nedan är vad vi själva vid snabb diskussion kom fram till men är det något mer vi bör tänka på vid inköp?

Kvalité!
Inte inear då vi är flera som ska använda samma!
Bra batteritid!

Någon kanske tom har tips om någon bra produkt?
Jabra verkar den marknadsledande tillverkaren från mina begränsade erfarenheter. Men det finns säkert många andra som fungerar bra.

Jabra Evolve 2 och säkert flera av deras andra kan kopplas till 2 enheter samtidigt. Till exempel datorn (för teams och eventuella telefonväxlar) samt en mobiltelefon om man så vill. Jag gillar Evolve 2 och tror den fyller behovet du har

Sedan kan man väl diskutera om man borde ha personliga ur ett hygienperspektiv.

Finns sådana headset där man kan byta öronmuffen och bygeln som går över huvudet, men du har ju ändå mikrofonen framför munnen.
Även de sådana som finns hos oss vill jag minnas är Jabra, men någon annan modell. Har ledig vecka så kan inte kolla upp det och hur de funkar på jobbet förrän tidigast nästa vecka heller 😅

Jabra gör bra grejor och jag är själv mycket nöjd med det Evolve 75 jag använder på jobbet.
Men det är ett ganska tungt dubbelsidigt slutet on-ear med ANC, jag använder det som längst kanske två timmar i sträck för teamsmöten och då är jag varm om öronen. Hade jag jobbat med att prata i telefon hela dagarna skulle jag aldrig valt det, utan letat efter ett mer lättviktigt och enkelsidigt.

Jabra evolve 85 har jag. Ger riktigt bra ljud ut för dem som pratar med mig.

De ska vara brusreducerade men tycker nog inte de är superbra på just den biten.

Är nöjd med mina, haft dem i 1,5 år och känns som nya fortfarande :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 828
Senast: lilstar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka