Hd/Ed resultat, vad tror ni? Bilder.

imac

Trådstartare
Vilken hemsk väntan! Är så extremt nervös över resultatet, kan sjutton inte tänka på något annat:nailbiting:

Vad tror ni det blir?:)

SKK%20Rontgen-HD%20V-D%20-2015-02-25-13_32_53-203_zpsu5308rwr.jpeg

SKK%20Rontgen-Armb%20sin%20-2015-02-25-13_33_37-312_zpsfqq0o4jq.jpeg

SKK%20Rontgen-Armb%20dx%20-2015-02-25-13_33_37-187_zpsxp3cbzac.jpeg

Håller med föregående talare :)
Sen är ju knäna kanske inte så raka som man kanske önskar, men vad jag förstått så har SKK godkänt bilder som ser värre ut än så.

Åh vad skönt att ni tycker det ser bra ut:) Dock är jag väldigt nervös över armbågarna (förekommer 1 och 2:or på pappans sida så jag har inte allt för stora förhoppningar). Så ni får gärna hojta till om armbågarna:nailbiting:

När vi röntgade våran förra hund så gdk inte skk plåtarna, utan han fick röntgas om. Jag hoppas att det inte är samma sak nu, Röntgade på samma ställe.

Hur länge tog det innan resultatet på er hund kom ut på hunddata/avelsdata?:)

Senast för ett par veckor sedan, röntgade på torsdagen och fick resultatet på tisdag. Så det gick ganska fort.

Av den informationen jag haft fått från vår röntgensköterska (som är erkänt duktig) så ligger hunden rakt. Plåten är bra och höfterna ser fina ut. Armbågarna tycker jag att folk brukar allmänt vara dåliga på, många brukar gissa fel på dem vad jag sett. Så andas, du får resultaten snart! :)

När min tik röntgades för några månader sen sa sköterskan att de var väldigt noga med att knäskålen (tror jag) låg mitt i på bilden. Den typ trekant som ligger på utsidorna på?din hunds bild.
För oss fick vi lägga om henne i vaggan så hon kom längre in så blev de bättre.
Lika "spetsarna" i bäckenet att de ligger lika. Din hund ser ut att ligga lite snett.

Hoppas du får svar snart, jag fick svar på kanske 3-4 dagar. Vi var fler som uppdaterade oss på skk. Fick ett sms från avelsrådet "snygga höfter" :rofl:

Väntar ännu:nailbiting: Har vaknat flera gånger dom senaste nätterna och bara måste logga in och se om resultatet har dykt upp:meh: Hur kan man vara så nojig över resultatet?:o

Gå in imorgon bitti. Min röntgades på en torsdag och lördag morgon fanns resultatet uppe. Tror de gör en uppdateringskörning på lördagsmorgon vid 7 och då kommer resultatet upp :)

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 294
Senast: Masse
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 579
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 104
Senast: tott
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 026
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod