häxans silverputs till mässing?

Trådstartare
Funkar de, står på flaskan att man kan använda till:
silver, nysilver, guld, tenn , nickel mm
men funkar de till mässing, vill inte förstöra nått :crazy:

Sv: häxans silverputs till mässing?

Det undrar jag med... ja vågade inte testa då tränset jag hade för avsiktat att testa på inte var mitt...

Hjälp bukare!

jo ja vet, men silverputsen e de enda jag har hemma å jag vill putsa så de skiner nuuuuuuu :D

haha! Men prova på en liten bit och se vad som händer då. Mässingsfärgen lär ju inte försvinna (det är väl mässing rakt igenom?), men det kanske inte nödvänligtvis blir mer mässingsfärgat.

Jag har provat att putsa mässing med Häxan, men det hände verkligen ingenting...:(

Har inte kommit mig för att prova något annat medel senare, så jag kan tyvärr bara säga att Häxan inte fungerar.

Jag har provat att putsa mässing med Häxan, men det hände verkligen ingenting...:(

Har inte kommit mig för att prova något annat medel senare, så jag kan tyvärr bara säga att Häxan inte fungerar.

Menar du då Häxans speciella flaska som är avsedd för mässing, koppar etc? För mig har det funkat bra på både mässing och nickel. Ett bildexempel före och efter:

Mässing
Före
7452474.jpg

Efter
7452404.jpg

Nickel
Före
7452422.jpg

7452423.jpg

Efter
7260355.jpg

Senast ändrad:

:eek: :eek: :eek:

Oj, vad bra det funkade!!:D

Vet inte vilken sort jag använde, (visste inte ens att det fanns flera...:o ) men det är en gul burk med rött lock tror jag. Innehållet är lite som en smet.

Jag visste inte att de fanns på burk, själv hittade jag det i flaskform i affären. När jag tittar efter ser jag att jag har två flaskor ståendes... En "Kopparputs" och en "Häxan original". Nu blev jag plötsigt osäker på vilken jag har använt av dem.:o Men på kopparputsen står det att man kan använda det till mässing och tenn, förutom koppar då. Häxan Original kan man tydligen använda till mässing, koppar, zink, nickel, tenn och glas (!), och själva innehållet är förvånande nog rosa.

Hursomhelst kan jag nämna att innan jag började putsa så diskade jag betten med vatten och diskmedel så att den värsta, mer lössittande smutsen försvann. Sedan är det bara att putsa och polera tills man stupar.:angel:

Just den biten brukar vara ganska avgörande, ja.:angel: Du får sätta någon sysslolös i din omgivning på det göromålet, så kan du göra något roligare.:angel: ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 198
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 815
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Nu har jag börjat träna valpen inför eventuella brukstävlingar. Men har ju en rad lekar/aktiviteter som jag kört med min gamla hund...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: Kimmya
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll... 2
Svar
23
· Visningar
3 819
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka