Häxan surtant....

Lill76

Trådstartare
Den jävla PMS:en slår till idag med full kraft utan förvarning.... Jag blir så jäkla tvär så jag knappt orkar med mig sjäv alltså....:devil::devil:
Vad gör ni åt häxan....??

Det har blivit bättre med åren plus att jag är bättre på att kontrollera mitt humör (gäller även utanför PMS). Jag kan oftast hålla mig lugn.

Men jävlar om någon sätter sig på tvären de där dagarna! :devil: Ohjälpsam kundtjänst eller dylikt... det blir inte så roligt för dem då! :p

Har inte ont så jag behöver ingen tablett - men CHOKLAD!! Jag visste det! Jag skulle ändå köpt det när jag var ute på lunchen.....

Appropå konstiga PMS-cravings... jag struntar i choklad odyl. Men vissa gånger blir jag så vansinnigt sugen på smörgåsgurka, jag kan äta direkt ur burken :o Jag kan också meddela (empiriskt testat) att magen blir VÄLDIGT spännande efter en halv stor burk Felix smörgåsgurka rakt av :o :o

Appropå konstiga PMS-cravings... jag struntar i choklad odyl. Men vissa gånger blir jag så vansinnigt sugen på smörgåsgurka, jag kan äta direkt ur burken :o Jag kan också meddela (empiriskt testat) att magen blir VÄLDIGT spännande efter en halv stor burk Felix smörgåsgurka rakt av :o :o
Ha ha ha - kan tänka mig det!!

Det värsta är nog inte att jag blir på dåligt humör, det värsta är att jag inte är medveten om det innan jag vräker ur mig halvt otrevliga svar. Dessutom brukar jag förneka att jag är på dåligt humör.... Stackars sambon, det är oftast han som får ta smällen. Tänk att han för 15 år sedan tyckte att jag skulle sluta m p-piller "för jag blev så arg av dem". Humöret har inte förändrats nämnvärt sedan dess, men vi har två fina pojkar... :D

Jag svär.
Och surar.
Och är sugen på choklad så jag kan dö.
Får PMS och tycker liksom det är konstigt att jag är lite arg av mig och plötsligt känner jag den där jävla värken och vet att jag är arg för att det är PMS.

Det blir inte extra promenader vid PMS, mindre buketid.... och mer glo på tv och städa. Och hoppas att det ska gå över fort innan jag hinner explodera ordentligt över något.

Jag sa ärligt till mina barn och till min sambo att jag var arg och ledsen och inte mådde bra och behövde få lite extra hänsyn tagen till mig några dagar. Bara att de respekterade att jag inte mådde bra och tog hänsyn till det gjorde en enormt stor skillnad för mig. Sedan skärpte jag till mig och tänkte att om de är gulliga mot mig så är jag gullig tillbaka. Behövde jag få ur mig ilskan så gick jag en långpromenad ensam med hunden på den tiden som det var möjligt och när det inte längre var möjligt så stängde jag in mig i min bubbla. Jag skulle må enormt dåligt om jag hade låtit det gå ut över någon annan så kände jag att jag inte kunde skärpa mig så höll jag mig undan ifrån folk. Andra ska inte behöva ta skit för att jag mår dåligt. Det har jag ingen rätt till.
Tack och lov att skiten är över nu.

Jag sa ärligt till mina barn och till min sambo att jag var arg och ledsen och inte mådde bra och behövde få lite extra hänsyn tagen till mig några dagar. Bara att de respekterade att jag inte mådde bra och tog hänsyn till det gjorde en enormt stor skillnad för mig. Sedan skärpte jag till mig och tänkte att om de är gulliga mot mig så är jag gullig tillbaka. Behövde jag få ur mig ilskan så gick jag en långpromenad ensam med hunden på den tiden som det var möjligt och när det inte längre var möjligt så stängde jag in mig i min bubbla. Jag skulle må enormt dåligt om jag hade låtit det gå ut över någon annan så kände jag att jag inte kunde skärpa mig så höll jag mig undan ifrån folk. Andra ska inte behöva ta skit för att jag mår dåligt. Det har jag ingen rätt till.
Tack och lov att skiten är över nu.

Det är ju det som lite är grejen tycker jag. Visst, hormoner är en bitch (bokstavligen!) men i min familj har vi begåvats med ett satans vidrigt humör oavsett kön och tid (jo, det går att spåra flera generationer! Jag är vallon...).

Jag ser det som min plikt med tanke på mitt arv att hålla kontroll på mitt humör, PMS eller ej. Det har blivit bättre med åren men det tror jag är mest pga erfarenhet, jag tror egentligen inte mitt humör blivit lugnare. När jag inte håller koll på mitt humör känns det som om jag är sinnessjuk, det bara smäller till och allt blir svart och jag tycker inte om det (kan tillägga att det är länge sedan nu).

Det som är lite roligt är att jag kan visa en del av det utan att sas ta av kopplet :p Jobbmässigt har det gett mig några fördelar kan jag säga ;)

Senast ändrad:
Hörde för några år sedan att treo kan hjälpa mot PMS. Värt att prova. Annars säger jag till sambon att jag är grinig och köper/önskar mig god choklad.

Installerar hormonspiral och hoppar elegant över skiten helt och hållet.
Eller, jag är iaf lika tvär alla månadens dagar.. :angel:
Jag har aldrig haft problem med PMS men efter att ha satt in hormonspiral blev jag sjukt lättirriterad och arg. Ett halvår stod jag ut sen fick jag ta bort den igen. Var så arg hela tiden att jag blev rädd för mig själv! Har nuvaring nu och det funkar bättre

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 007
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag mår inte bra. Jag har en depression och får kraftig ångest. För detta har jag försökt söka hjälp, men jag får ingen hjälp...
Svar
11
· Visningar
918
Senast: soom
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
IT & mobiler Hjälp! Sitter på jobbet med en jäkel till excelblad som jag kämpade och googlade med hela eftermiddagen igår och har inte lust med att...
Svar
5
· Visningar
619
Senast: gulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama