Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mjo, skillnad gör det. Kanske inte medhjälp av något större lyft - för det kan jag hålla med om att det inte gör. Men det skapas ett litet mellanrum så att det inte blir precis bara hud mot hud, där brösten ligger mot huden på magen/bröstkorgen.Angående att ha bh så är min uppfattning att det inte hjälper om man har bautabröst
Även om man har utprovad bh från specialhandel så tycker jag inte det lyfter utan blir irriterat
Jag vet inte vad som är "bautabröst", men för mig försvann problemet direkt när jag började använda riktiga bh. Beroende på modell varierar jag D - F i kupstorlek.Angående att ha bh så är min uppfattning att det inte hjälper om man har bautabröst
Även om man har utprovad bh från specialhandel så tycker jag inte det lyfter utan blir irriterat
Tycker det beror på modell att den måste vara rätt utprovad och breda band.Angående att ha bh så är min uppfattning att det inte hjälper om man har bautabröst
jag vet inte heller var gränsen går, men jag har själv flera kupor större än du (H i brittiska kupstorlekar, vilket jag tror motsvarar K) och det spelar ingen roll vad man har för modell, nåt vidare lyft blir det inte hur man än gör - även om det givetvis lyfter något mer än om man är helt utan...Tycker det beror på modell att den måste vara rätt utprovad och breda band.
Nu kanske mina inte kvalar in i bautabröst med F-kupa men jag beställer alla mina från en utländsk nätbutik.
Jag har dock varit i deras butik på utprovning i landet den ligger vid ett tillfälle.
Före det så använde jag skräp som inte borde få kallas bh i jämförelse...
En kompis till mig tipsade mig en gång om en butik i Täby också, men den har jag varit för lat för att kolla in. Tänker om den skulle vara lite närmare dig i alla fall.
Misstänkte att de var större. Har för mig de har upp till K-kupa men som du säger blir kanske lyftet mkt sämre. Men det borde hjälpa litet mot besvären i alla fall att ha tyg där?jag vet inte heller var gränsen går, men jag har själv flera kupor större än du (H i brittiska kupstorlekar, vilket jag tror motsvarar K) och det spelar ingen roll vad man har för modell, nåt vidare lyft blir det inte hur man än gör - även om det givetvis lyfter något mer än om man är helt utan...
Jag har varit i ett flertal av de BH-butiker som har stora storlekar och provat mig igenom massor av olika modeller, med hjälp av proffs, så det är inte bara amatörmässiga gissningar...
(jag brukar ställa mig i provrummet och be dem ta fram allt de tror kan passa...)
AbsolutMen det borde hjälpa litet mot besvären i alla fall att ha tyg där?
Är det Calzedonia, eller något annat?Tycker det beror på modell att den måste vara rätt utprovad och breda band.
Nu kanske mina inte kvalar in i bautabröst med F-kupa men jag beställer alla mina från en utländsk nätbutik.
Jag har dock varit i deras butik på utprovning i landet den ligger vid ett tillfälle.
Före det så använde jag skräp som inte borde få kallas bh i jämförelse...
En kompis till mig tipsade mig en gång om en butik i Täby också, men den har jag varit för lat för att kolla in. Tänker om den skulle vara lite närmare dig i alla fall.
Daktacort brukar vara bra mot svamp i armhålor och ljumskar.Inköpslista apoteket, J&J babypuder, Sorbact samt Canesten. Hitta någon affär som säljer gammeldags tygnäsdukar i något material typ linne eller bomull.
Jag gillar inte att ha BH hemma o absolut inte när jag sover, får ta att vänja mig med att i.a.f. ha sportbehå på mig som kan hålla isär hud från hud kontakt under brösten. Har använt Helosan senaste dagarna o det har lindrat besvären.
Nya besvär har tillkommit. När jag vaknade igår så kändes det som skavsår på framsidan av armhålsvecken, gjorde ont men det syntes ingenting, ena armhålan däremot var ull med illröda knottror ca 5 mm i diameter, blev Helosan där med. Får a mig till VC om det inte vänder under helgen.