havregrynsgröt

Sv: havregrynsgröt

Varför vill man ge hästen havregrynsgröt? Och menar du det vi folk kan äta till frukost?

ja, jag menar sånt som människor äter.
hörde från en kompis att någon gjorde de,
så ja undra varför man gör de lixom, tänkte ni kanske visste?

Det verkar bara dyrt och krångligt, vet inte vad det skulle ge hästen att äta det?

Men det är säkert inte skadligt...

okaj, thx för alla svar.
det verkar inte vara så vanligt.. - misstänkte de..! :D

Jag har gjort det till en äldre ponny som på sluttampen hade svårt att äta pga tumör vid svalget. Jag krossade havren extra fint och lät den svälla i varmvatten ca 15 min. Blev ungefär som havregrynsgröt och det gjorde att han kunde äta lite lättare. Jag förstår inte varför man skulle göra det till en frisk häst.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
661
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 537
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 459
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar