Havre + ??

E

eloon__

Ni som ger era hästar havre; Vad er ni mer? Jag ska börja ge (havre och lucern om han behöver) istället för krafft. Undrar vilka mineraler som är bra eller om det rentav kanske finns något foder som innehåller mineraler och något som liknar lucern?

Några i stallet som ger havre ger Krafft Rehab. De säger att det är mineraler i och att det är som lucern, bygger upp muskler osv. Jag funderade också på krafft pluss grön. Men den står det ju att det är för avelsston, föl och unghästar.. Men det står det ju iofs på krafft groov 125 också, som han ätit tidigare. Kan ju tillägga att min häst är en halvblodsvalack på 8år.

/E

Sv: Havre + ??

Kolla på höanalysen för att ta reda på vad du behöver kompletera med. Man kan inte utgå ifrån kraftfodergivan.

Jag ger min häst krafft blå röd ett tillskottsfoder om man fodrar med havre, kunde byta till pluss grön om jag tyckte att han var omusklad.Däri finns alla mineraler han behöver. Hans foderstat är beräknad av en foderrådgivare.

Jag ger havre, betfor, extra salt och chevinal plus. Och hösilage då. :)

Jag ger havre, korn, hösilage, betfor och krafft miner grön. Kommer nog behöva komplettera med lusern i höst/vinter när de inte finns något grönt i hagen alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, jag har en äldre häst. Hen har tidigare ätit speciellt seniorfoder ( Dodson o Horrell 16+) som innehåller div nyttigheter för äldre...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 049
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 620
Senast: Irival
·
Foder & Strö Vilket proteintillskott är mest prisvärt? Har hittills räknat mig igenom Kraffts sortiment, där jag får betala ca 18-20 kr/dag i rena...
2
Svar
31
· Visningar
4 327
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka