Häva T-märkning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Diabetikern

Trådstartare
Går det?

Detta är bara en nyfiken fråga jag har ingen speciell häst eller skada i åtanke.

En del hästar har man ju hört talas om som blivit friska efter t ex låååång vila och sen fungerat. Men tror ni de var T-märkta?

Vad har ni för erfarenheter gällande detta?

Som sagt jag är bara nyfiken på om det verkligen går att häva en T-märkning?

Sv: Häva T-märkning?

Nej det går inte.

Bara för att en häst är skadad behöver man ju heller inte t-märka om man är osäker på om hästen kan bli frisk i framtiden.

N4ej klart man inte behöver T-märka men nu var jag mer nyfiken på om det går efter att den redan är T-märkt. Som sagt har ingen häst eller skada i åtanke bara en fundering :)

finns en lååååååååååååååååååång tråd om detta ämne.

svaret är nej, det går inte, spelar ingen roll hur frisk hästen visar sig vara efter några år.

Här är ni faktiskt fel ute..........

Det GÅR att häva en T-märkning, men det kostar hästägaren en massa pengar.
En T-märkning är en uppgörelse mellan ett försäkringsbolag och en försäkringstagare, som innebär att den som äger hästen får pengar av F-bolaget eftersom hästen inte är fullt brukbar.

Vi har inom WRAS en eller två hästar som tävlar trots den vita triangeln på bakbenet.
Detta sedan nuvarande ägare av hästen fått den friskförklarad, och betalat tillbaka ersättningen som bolaget betalat ut.
Bolaget har alltså gått med på en hävning av triangelmärkningen.
Hästen är då att betrakta som fullt brukbar igen.

Så jo....... Det går, men inte många är beredda att betala pengarna det kostar.

Hug your horses!
/Mike

KL

Finns trådar i ämnet, använd sökmotorn och fortsätt diskussionen där. Denna tråd ligger i varje fall under fel forum, därför sker låsning av två orsaker.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka