Hatten på för kvinnor, eller?

Elanor

Trådstartare
Rätt kass rubrik, I know :rofl:

Läste nån dressyrtråd om hjälmar på tävling hit och dit, och en fråga som tog rot i min skalle under SM 2010 ploppade upp igen:

Under Nationalsången tog männen av sina hattar och höll mot bröstet, medans tjejerna hade sin kvar. Är det så det ska vara? Inte för att jag kommer befinna mig på prisutdelning på ett SM på ett tag va, men alltid kul att veta ;)

Sv: Hatten på för kvinnor, eller?

Det var det jag undrade också från min plats på läktaren. Tyckte dom såg lite nonchalanta ut :angel::D

Männen tar av hatten, aldrig kvinnorna. Jag tror att det kommer sig av att kvinnors (inte western) hattar är fastsatta på komplicerade sätt och det inte skulle gå att ta av dom hur som helst. Efter att ha sett lite på det engelska kungabröllopet så är frågan istället, hur kan kvinnorna få hattarna att sitta kvar?

Dom gör kanske som jag och lyckas alltid köpa en för liten hatt av rädsla för att den ska åka av? Och sedan kan dom inte ta av den och visa det blåröda strecket i pannan som är kritvit över därför att toppen av skallen inte har fått blod på 8 timmar.

Bara en fundering.

Alternativt har en lagom hatt och inte vill visa den klibbiga randen efter all jäkla hårspray man klistrat fast hatten med :D

Min blåröda rand brukar vara hårsprayklibbig också.
Man vet ju aldrig liksom. :grin:

Ha! Inte en chans att det får plats med en endaste tejp mellan hatten o huvudet :angel:

Dom gör kanske som jag och lyckas alltid köpa en för liten hatt av rädsla för att den ska åka av? Och sedan kan dom inte ta av den och visa det blåröda strecket i pannan som är kritvit över därför att toppen av skallen inte har fått blod på 8 timmar.

Bara en fundering.

Letade desperat efter "gilla"-knappen :rofl::rofl:

Nej, jag tänkte anmäla mig till Plastikturisterna och få hatten fastopererad istället så slipper jag det bekymret, plus kanske kan få mitt livs första solsemester!
Sen är det bara att åka till Per K när man behöver stuka om den.

Nej, jag tänkte anmäla mig till Plastikturisterna och få hatten fastopererad istället så slipper jag det bekymret, plus kanske kan få mitt livs första solsemester!
Sen är det bara att åka till Per K när man behöver stuka om den.

Vicken smart idé. Å så slipper man de där bekymret me va man ska göra me burret uppe på huvet varje morgon!:idea:

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Western Så har vi nu varit på vår andra D-tävling :) Summerar lite, Klass ett, Showmanship at Halter 3 startande och vi tog...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Kom precis hem ifrån vår debutstart i Lydnadsklass 2. Och det är sällan jag känner mig så här arg. Vi märkte redan i början att...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden