Hatten har krympt!! (eller så har skallen växt;))

J

Java87

Är det nån som vet om man på nåt vis förstora hatten en smula?
Använde den sist för ca två år sen å nu nåär jag provade den höll jag på att få hjärnblödning bara av att ha den på i två sekunder. Mammamia..
Når bra tips? Jag har ringt skomakare i hopp om att de kunde "lästa" ut den men icke då..

Sv: Hatten har krympt!! (eller så har skallen växt;))

Skomakare lästar ut skor, hattmakare lästar ut hattar...

Är det en hatt av kvalitet kan en hattmakare hjälpa dig.

Klipp av dig håret :D
Nej men lite seriöst, om man klipper sig så blir det mindre trångt i hatten.

Jag tror du har fukt i garderoben, ge hatten till mig så fixar det sig ska du se.
Du kan i gengäld få en farfars gamla hattar av mig.:angel:

Läste någonstans att man använder ånga när man passar in hattar. Har du ingen hattmakare i närheten du kan kontakta?

Ja, grejen ä'r att jag tror det regnade på sista tävlingen den användes. Torkade väl ihop helt efter det;)
Fick ett tips av en vän att spraya den invändigt med lite vatten och sedan sätta på mig den. FÅr väl gå runt å ha ont då:eek:

Hattmakare här i Dalarna är nog inte det lättaste att hitta. Nån dalmas som vet??

Håret?? No way, det är mitt allt, haha..:p

ska man vara fin får man lida pin :devil:
Fukta den lite och går runt med den, man ser ut som ett jon, men du får väl ha på den hemma :angel:

Jotack, pin kan jag lugnt säga att det är;)
Japp, ska spraya den lite å tränga på mig hattjä**ln.
Grannarna lär väl fundera vad som flugit i mig, haha. Går runt i hatt hemma. Kanske kan va nåt till den mysiga TV-kvällen:D

Jotack, pin kan jag lugnt säga att det är;)
Japp, ska spraya den lite å tränga på mig hattjä**ln.
Grannarna lär väl fundera vad som flugit i mig, haha. Går runt i hatt hemma. Kanske kan va nåt till den mysiga TV-kvällen:D

Spraya med vatten och låt någon som har lite mindre huvud än du få pinas först vetja :idea:

Och glöm inte vita handskar och ridpisk med guldknopp när du spatserar runt i den hemma, hahaa :D

Ja men det låter som en toppenidè. Ska genast ta p mig kavajen och plocka fram piskan tills sambon kommer hem ikväll, haha.. Kan ju bli spännande;) :d
Hehe..

som dalkulla kan jag faktiskt inte säga att jag sett någon hattmakare,, alls :(
Fina märken i pannan du kommer få :p

Om det har regnat mkt har jag tagit hjälmen istället, men nu har det inte varit frågan om svår dressyr.
Sen är jag en sdn som skiter i vad folk tycker:grin:

Lycka till. Använd skohorn:devil:

jag har haft precis samma problem!

Hade inte heller använt min hatt på flera år, tog fram den ur garderoben och skulle prova, den gick inte på alls :crazy:

Jag sprayade den med vatten och hade på mig den i soffan. Kände mig inte klok när jag satt med hatt och myskläder i soffen hemma.

Nu är den bättre men inte helt bra. Behöver nog använda den några gånger till innan den är bra

Äh, man får göra vad som krävs. Jag gick till Centrum och tillbaka i mina nya ridstövlar när jag skulle gå in dom :angel:

Jag har lärt mig den hårda vägen- av Cavallo:eek:, att inte GÅ in stövlarna- rider in dem o tar av dem på en gång.

Att gå in skor o hattar mår väl så vara, men hårda stövlar är mer än vad mina hälar tål. Vill heller inte att de ska sjunka ihop mer än nödvändigt. Har dubbla korkhälar i.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 064
Senast: Lime
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 905
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka