Sv: Hatt

jag tyckte den va hmm... hur ska ja säga detta snällt... gräslig?

Det va alldeles för mycke "cowboysar" stuk för min smak..

ett annat tips är att man väldigt lätt ser gammal ut i svarta/mörka hattar...

en vit strå hatt är aldrig fel på sommar halvåret.. plus att dom är lätta att hålla rena!

Mm, kollade på dom. Men på hemsidan så stod det att det inte är ngt för tävlingsryttaren..

Jag kan tänka mig att det inte är något för tävlingsryttaren.. när det blir lite nivå på tävlingen.. men ja inte mins helt fel så ska du tävla på tumbelweed och sattsade på dom lite lägre nivåerna.. Men sen så antar jag att du inte har lust att lägga ut nästan 2000kr för en hatt när man inte tävlar speciellt mycke eller på hög nivå...
http://www.tumbleweed.se/wpt/view/78/178/1178/

Det är ju sant. Men det var därför jag tänkte köpa filthatten. Tänkte att den kanske ser lite bättre ut än en stråhatt. Dom ser ju glansiga och epiga ut. Fast jag har inte sett dom på riktigt, utan bara på bild.

Vad vet jag? :D

ja glansiga är dom men rid i ett dammigt ridhus en stund så ska du se.. ;-)
Dom billiga filthattarna han lätt en förmåga att bli solikiga.. =/

Håller inte med om att den är gräslig; min brors flickvän har den där hatten och den är jättesnygg :)

Det är inget fel på denna hatt men den är vad det står "Outback" eller vardagshatt. Den är helt perfekt då men räknas inte till avdelningen tävlingshattar. ;)
Så här ser jag det:
Strå hatt använder man över hela värden när det är varmt oavsett om det är stor tävling eller liten.

Filthatt används under den kyligare årstiden på stor och liten tävling.

Ljus eller mörk är efter tycke och smak, man kan ju tänka på vad man vill ha för övrigt, vill man ha ljusa färger i kläder är det väl lämpligt att använda ljus hatt, och mörka kläder mörk hatt.

Sedan är det stor skillnad i kvalitet på hattar, du får vad du betala för som alltid annars. Glesare/grövre fibrer i hatten (oavsett om det är strå eller filt)= billigare. Tätare = finare = Dyrare.

Monke :)

Ps. Jag tycker inte du skall bry dig om vilka du tävlar mot utan koncentrera dig på dig och din häst det är ändå det som har betydelse :idea: Om ni presterar bra i förhållande mot vad ni brukar eller sämre än ni brukar. Placering beror ju på motståndet, om du har hårt motstånd kan du ju kanske prestera bättre än du någonsin gjort tidigare och hamna sist men vid sämre motsånd vinna på en usel ritt.
Tävla mot DIG och ingen annan. ;)

Skönt att det finns ngn som gillar den :crazy: Får se hur den ser ut irl när den kommer. Är den gräslig så byter jag bara.

Tack :bow:

Det är precis sånt jag behöver höra. Har ringt en massa folk o allla säger samma sak som du, ang tävlingen. Jag börjar känna mig mkt lugnare :cool:

Har beställt hatten, får se hur den ser ut då. har en vit skjorta med svarna och gråa ränder (låter inte så snyggt, men den är det), så då passar det ju med både svart och vit hatt.

Tycker också att den hatten var fin, jag gillar inte riktigt de hattar som har så hög kulle och vida brätten som stråhattarna ofta har, ser ju gigantisk ut! Tycker jag i alla fall...

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: CaisaCax
·
Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: Jaasse
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 925
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur