fejko

Trådstartare
Om en hatt är crushable borde det betyda att den är krossbar vilket inte låter som något positivt i mina öron, men jag misstänker att det är tvärtom dvs att den går att vika. Vad tror ni?

Om en hatt är crushable borde det betyda att den är krossbar vilket inte låter som något positivt i mina öron, men jag misstänker att det är tvärtom dvs att den går att vika. Vad tror ni?
Ja det låter det som, att den går att knöla ihop och ändå så går den inte sönder. Uncrushable hade jag tolkat som att den är rigid och därmed inte går att varken ha sönder eller knöla ihop.

Ja det låter det som, att den går att knöla ihop och ändå så går den inte sönder. Uncrushable hade jag tolkat som att den är rigid och därmed inte går att varken ha sönder eller knöla ihop.
Då tycker foldable låter vettigare, men det kanske är jag som är dålig på engelska…

Då tycker foldable låter vettigare, men det kanske är jag som är dålig på engelska…
Foldable uppfattar jag mer som att den går att vika på avsedda ställen (men viker man fel så funkar det inte eller ger märken, typ som en papperskarta). Medan cruchable skulle vara mer att den går att knöla ihop eller platta till mer ostrukturerat hursom.

Har dock otillräckliga språkkunskaper för att säga om detta är en korrekt tolkning, eller bara min logiska känsla om hur det borde vara...

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 436
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 086
Tjatter Ok kära bukefolket låt mig delge er ett dilemma som jag just nu befinner mig i. Kände redan i helgen att jag började bli risig. Sonen... 2
Svar
27
· Visningar
2 297
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka