Hästtröja

S

speedygirl

Får man inte tävla med sådan på sig på en lokaltävling i hoppning. Idag var jag och tittade på en lokal hopp och i högtalaren ropade de ut att man fick ha klubb och ridkavaj men inget annat. Kan de inte ens läsa TR eller är det jag har som har fel!

Det står väl att man får ha fritidsjacka eller -tröja, så man borde få ha en hästtröja (jag antar att du menar en tröja med hästtryck på)

Många har olika uppfattningar om det där. I TR står det att mna får rida i klubbtröja eller jacka på klubbtävling vilket man också får. Men många tror att det är vilken tröja som helst, men det kan man ha oliak uppfattning om. Huvudsaken är att häst och ryttare är utbildade för tävlingen och är hela och rena!

Ursäkta det ska stå "vilket man också får på lokaltävling" inte på klubbtävling :P

Men man blir ju så himla förvånad då när de ropar upp att man inte får ha det.

Halshugg mig inte om jag har fel.

Men klubbtröja/jacka. Ska det inte stå klubbens namn på den? Eller klubbens logga. För man kan väl inte gå till Åhlens och köpa en tröja och sedan hävda att den är en klubbtröja? :confused: Eller är jag ute och cyklar?

Det behöver inte vara klubb-tröja/jacka. TR säger FRITIDS-tröja/jacka. Med tillägg (nytt i år) att den inte får ha luva.

Själv så tycker jag att om det inte är en klubbtävling utan en riktig tävling så ska man ha ridkavaj och inget annat. Det är dock en tävling och inte träning. Vet att TR säger något annat men det är min personliga åsikt. Tycker att det ser mer ut som om man tar det på allvar och så är det något speciellt att ta på sig kavajen de vita byxorna och plastrongen.

BRA SKRIVET!! Man ska väl se skillnad på ryttaren om det är träning eller tävling!? En tröja med hästtryck på passar väl inte på tävling. Själv tycker jag det är jättekul att piffa upp mig till tävling och fläta manen på mig och hästen och damma av kavajen.

Precis!!! Och om man nu har gjort hästen extra fin varför själv se ut som om man skulle ta en tur i skogen?

Jag tycker det är lika fult med skyddsvästen UTANFÖR kavajen. Köp en större kavaj de är inte så dyra och det går att få tag i mycket fina begagnade.

hmm vad tyst det blev från dem som vill rida i tröja eller klubbjacka eller med säkerhetsvästen utanför. Jag trodde att någon av dem skulle förklara varför de har valt att rida i det de gör.

jag håller på att prova ut en ny kavaj nu. och min förra kavaj var stor som ett hus, och därför fick jag plats m väst under, men nu om de ska sitta snyggt trots en storlek större så får inte västen plats under. eller så ser det helt galet ut...så jag tänker köpa en kavaj som passar och ha västen över. visst det är jättefult, men vad ska man göra? Jag vill ju kunna tävla dressyr m kavajen också (utan säkerhetsväst) och den ska sitta snyggt då med.

Äntligen ett svar. Men en motfråga går det inte att tävla dressyr i den gamla som om jag förstår det rätt är för liten för att ha västen under just nu. Och köpa en större att använda på hopptävlingar?

nä alltså jag har sålt min gamla pga att den var för stor, beställde den från internet och använde en säsong sen sålde jag den för den var så stor. så nu håller jag på att inhandla en ny. och dom enda som sitter bra är tajta..jag ser helt fyrkantig ut om jag ska ha kavjen över..så pest eller kolera...kan man väll säga. och jag tävlar mest hoppning, så jag får väll hoppas på att jag inte trillar av.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
357
Senast: Cactus
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Tjatter Alltså var och varannan gång jag handlar, oftast på ica, så är det fel på kvittot. Som idag i lilla lokala ica butiken skulle osten...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 144
Senast: MML
·
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
925
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama